جستجو

ثبت شرکت در مشهد

آخرین مقالات
ثبت شرکت در مشهد - رویال ثبت

شهر مشهد در شمال شرقی ایران و بعنوان مرکز خراسان رضوی محسوب میشود . در دوره ای این شهر بعنوان پایتخت تلقی می شده است و در زمان افشاریان مورد توجه بعنوان مرکز کشور قرار گرفت .

ثبت شرکت در مشهد

ثبت شرکت در مشهد
شهر مشهد در شمال شرقی ایران و بعنوان مرکز خراسان رضوی محسوب میشود . در دوره ای این شهر بعنوان پایتخت تلقی می شده است و در زمان افشاریان مورد توجه بعنوان مرکز کشور قرار گرفت . این شهر حدود 4 میلیون نفر جمعیت دارد . این شهر در رتبه دوم کلانشهرها و صد و دومین شهر بزرگ در دنیا محسوب میشود . از لحاظ توریستی حدود سی میلیون نفر بعنوان سفر زیارتی و سیاحتی سالانه به این شهر مراجعت میکنند که از این تعدادحدود سه میلیون نفر توریست خارجی هستند .
این شهر دارای رودخانه ای بنام کشف رود و بین کوههای بینالود واقع شده است . ارتفاع این شهر 1200 متر از سطح دریا میباشد . آب و هوای این منطقه سرد و خشک است . حرم امام رضا (ع)بزرگترین جاذبه توریستی محسوب میشود . در سالهای اخیر و پس از انقلاب مارکز تجاری و تفریحی زیادی در این شهر راه اندازی شده است . این شهر دارای سامانه حمل و نقل درون شهری خوبی میباشد . از جمله اتوبوس مینی بوس و تاکسی و قطار شهری .این شهر بعنوان پایتخت معنوی ایران محسوب میشود . معنی مشهد به معنی محل شهادت به واسطه شهادت امام هشتم شیعیان  و مسمومیت ایشان در این شهر گردید . پیش از آن این شهر سناباد نامیده میشد .
دراین شهر به واسطه نزدیکی به مرز افغانستان جمعیت زیادی از مهاجرین افغان در این شهر سکونت دارند. پس از حمله شوروی به یان کشور و ایحاد گروه تندوری طالبان در این کشور به ایران مهارجت نمودند . پس از حمله امریکا به عراق نیز جمعیت زیادی از عراقیها که اکثرا شیعه بودند نیز به ایران و نهایتا به کشورخراسان وارد شده و در همانجا سکنی گزیدند . جمعیت برادران لفغانی در حدود 145000نفر ، 15000 نفر تبعهٔ عراقی و 100 نفر سایر ملل  در این شهر سکونت دارند . اقوام بلوچ و کرد زیادی در این سالها به دلیل نبود امکانات در شهر خود به شهر مشهد مهاجرت نموده اند . 
از جاذبه های توریستی این شهر میتوان به ضرس قاطع حرم علی بن موسی الرضا را بعنوان بزرگترین جاذبه توریستی مشهد نامید پس از آن موزه آستان قدس ، این شهر دارای امامزاده های زیادی است از جمله اما زاده ناصر و یاسر درطرقبه ، آؤامگاه نادرشاه افشار ، مقبره شاعر بزرگ سده چهارم و پارسی گوی خوش سخن فردوسی طوسی ، گنبد خشتی ، شاندیز و  طرقبه که به نوعی ییلاق این شهر و در حومه این شهر واقع شده است  ، پارک جنگلی وکیل آباد از دیگر جاذبه های توریستی این شهر میباشد . این شهر به واسطه حدود سی میلیون توریست در سال دارای مراکز تفریحی و تجاری خوبی است . از جمله مجتمع تجاری الماس ،زیست خاور ف پروما، بازار رضا ، بازار خیام . 
این شهر وسعتی بالغ بر 360 کیلومتر مربع دارد . اقتصاد این شهر بر محصولاتی از قبیل زرشک ، زعفران ، اجیل و خشکبار و چرم و فرش استوار است . توریست زیادی که این شهر دارد از دیگر ممرهای درامدی محسوب میشود . با کاهش ارز ش ریال توریستهای خارجی از جمله از کشورهای عراق و کشورهای عربی تمایل زیادی به سفر به این شهر دارند و بسیار با هزینه کم میتوانند به تفریح و خرید بپردازند . از محصولات کشاورزی این منطقه غلات و محصولات جالیزی میباشد . مشهد یکی از شهرهای صنعتی محسوب میشود از جمله صنایع موجود در این شهر صنایع نساجی ، غذایی ، شیمیایی و معدنی و فولاد و زیر مجموعه ای کشاورزی میباشد .صنایع دستی این شهر نیز از استقابل بینظیری در سطح دنیا برخوردارست . صنایع پوشاک و نساجی  و مصالح ساختمانی از دیگر صنایع فعال در منطقه است .
این شهر دارای دانشگاهها و مراکز علمی و فناوری و همچنین پیشرو در علوم دینی و علوم حوزوی میباشد . هتلهای این شهر حدود 300 هتل آپارتمانو مهانپذیر ، هتل از یک تا 5 ستاره میباشد .
 
مشهد با دارابودن 55٪ تخت‌های گردشگری و اقامتی کشور، بیشترین تعداد مراکز اقامتی را به خود اختصاص داده‌است . همچینین وجود فرودگاه بین المللی با پروازهایی از کشور ترکیه ، افغانستان ، پاکستان ، عراق و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین وجود قطارهای سریع السیر از دیگر نقاط کشور و وجود اتوبانهاو بزرگراهها بعنوان بهترین محورهای مواصلاتی برای اتصال این شهر به سایر نقاط کشور معرفی میگردند.
از آنجا که این شهر بعنوان بزرگترین مرکز توریست کشور محسوب میشود راه اندازی بنگاههای اقتصادی جهت تجارت و تولید میتواند بسیاز حاثز اهمیت باشد . نزدیکی به بزرگترین بازار مصرف ایران پس از تهران و نزدیکی ه کشورهای افغنستان ، پاکستان ، هند و کشورهای شرق آسیا این شهر را به عنواندروازه ای که ایران را به شرق آسیا و روسیه متصل میکند شناخته میشود . ثبت شرکت دراین شهر میتواند به سادگی انجام گیرد .
ثبت انواع شرکت در مشهد 
4 نوع شرکت میتوان در مشهد ثبت نمود ، 1- ثبت شرکت تعاونی 2- ثبت شرکت مسئولیت محدود 3- ثبت شرکت سهامی خاص 4- ثبت موسسه غیر تجاری .در زیر به تعریف هر یکی میپردازیم . 
ثبت شرکت تعاونی در مشهد
 
مهدی, [25.08.19 14:11]
شرکت تعاونی در قانون تجارت اینگونه تعریف میشود شرکتی متشکل از حداقل 5 نفر اعضا هیات مدیره و 2 بازرس که برای انجام امری خاص از جمله امور صنفی یا امور ساختمانی (نظیر تعاونی مسکن) تاسیس میگردد . معمولا افراد هم خانواده یا افرادی که در یک صنف مشغول بکار هستند اقدام به تاسیس شرکت تعاونی می نمایند . تعاونی ها همگی زیر مجموعه وزات تعاون و رفاه و تامین اجتماعی هستند . معمولا تسهیلات خاصی برای این شرکتهای در نظر گرفته میشود . همگی اعضا در حین ثبت شرکت باید دوره آموزشی خاصی که وزارت تعاون برگزار میکند شرکت کنند . رسته کاری این شرکتهای تعاونی به شرکتهای زیر قابل تقسیم میباشد : 1- تولیدی و بسته بندی  2- توزیعی3- خدماتی 4-پیمانکاری 5- مسکن و شهرسازی 6- بازرگانی 
هر یک از این شرکتها در  تخصص خود مشغول بکار میشوند و نمیتوانند همزمان هم پروژه های ساختمانی انجام دهند و هم محصول غذایی تولید نمایند .
مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت تعاونی در مشهد :
1-  دو رونوشت برابر اصل از مدارک شناسایی  اعضا هیات مدیره و بازرسین البته توسط دفترخانه یا وکیل مجموعه میتوانند برابر اصل گردند.
2-  اصل گواهی عدم سو سابقه از پلیس + 10
3-  دو نسخه اظهارنامه ثبت شرکت تعاونی 
4-  دو نسخه اساسنامه ثبت شرکت تعاونی
5-  دو رونوشت از صورتجلسات هیات مدیره شامل مجمع عمومی و مجمع هیات موسس  مخصوص شرکتهای تعاونی
6-  دو رو نوشت از مجوز وزات تعاون رفاه و تامین اجتماعی 
7-  دو رونوشت از گواهینامه پایان دوره آموزشی اعضا هیات مدیره که دوره را با موفقیت گذرانده اند
8-  دو رونوشت از مجوز مرتبط با نوع فعالیت مانند جواز تولید پوشاک برای رسته تولید پوشاک 
ثبت شرکت مسئولیت محدود در مشهد 
شرکت مسئولیت محدود طبق تعریف در قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران متشکل از حداقل 2 نفر اعضا هیات مدیره که تعیین بازرس اصلی و علی البدل الزامی نمیباشد و حداقل سرمایه در این شرکت یک میلوین ریال بدون بلوکه کردن سرمایه . موضع فعالیت این شرکت هر چیزی میتواند باشد اعم از پیمانکاری ، تجاری و بازرگانی و تولید و بسته بندی همه این موضوعات میتواندتوامان در کنار هم قرار گیرد برعکس شرکتهای تعاونی که در این امر محدودیتهایی وجود دارد . این شرکت نیاز به تمدید اعضا هیات مدیره ندارد و میتواند به مدت نامحدود فعالیت نماید .
نحوه ثبت شرکت مسئولیت محدود در مشهد
1-  دو رونوشت از اظهارنامه ثبت شرکت مسئولیت محدود 
2-  دو رونوشت از شرکتنامه ثبت شرکت مسئولیت محدود 
3-  دو رونوشت برابر اصل از مدارک شناسایی اعضا هیات مدیره
4-  اصل مدارک گواهی عدم سو پیشینه و عدم سو سابقه که میبایست از پلیس+10 اقدام گردد .
5-  دو نسخه از صورتجلسات ثبت شرکت مسئولیت محدود 
6-  دو نسخه از اساسنامه ثبت شرکت مسئولیت محدود که همه نسخ توسط اعضا هیات مدیره باید امضا گردند 
7-  دو نسخه فرم تعیین نام شرکت مسئولیت  محدود و پاکت پستی و پوشه مربوط به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری 
ثبت شرکت سهامی خاص در مشهد
شرکت سهامی خاص شرکتی است که مطابق تعاریف قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران حدقل با 3 نفر عض هیات مدیره و 2 بازرس اصلی و علی البدل قابل ثبت است . هر ساله باید بازرسین شرکت تمدید و هر دو سال یکبار اعضا هیات مدیره تمدید شوند در غیر اینصورت شرکت از درجه اعتبار ساقط میگردد .
سرمایه در شرکت سهامی خاص حداقل یک میلیون ریال میباشد . که حداقل 35 درصد سرمایه باید در جساب شرکت در شرف تاسیس مسدود گردد .از لحاظ درجه اعتبار این شرکت همپای تعاونی میباشد و از درجه اعتبار بالایی برخورداراست .
فرایند ثبت شرکت سهامی خاص در مشهد
1-  دو رونوشت از اساسنامه ثبت شرکت سهامی خاص 
2-  دو رونوشت از اظهارنامه ثبت شرکت سهامی خاص 
3-  دو رونوشت برابر اصل مدارک شناسایی اعضا هیات مدیره اعم از شناسنامه و کارت ملی 
4-  دو رونوشت از صورتجلسات ثبت شرکت سهامی خاص اعم از هیات موسس و مجمع عمومی 
5-  پاکت مخصوص و پوشه مخصوص ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری
6-  گواهی عدم سو سابقه از پلیس + 10 (اصل باشد)
7-  فیش 35 درصد سرمایه مسدودی و نامه بانک 
ثبت موسسه غیر تجاری در مشهد
موسسه همانطور که از نامش پیداست هیچگونه فعالیت تجاری نمیتواند داتشه باشد . و تنها در اموری از قبیل خدمات و مشاوره و اموزش میتواند فعالیت نماید 
مدارک مورد نیاز برای ثبت موسسه در مشهد
دقیقا همان مدارک مربوط به ثبت شرکت مسئولیت محدود میباشد .

3 پاسخ

  1. سلام ثبت شرکت در مشهد چندان فرقی با تهران ندارد . اما زمان بندی آن کمی متفاوت است

  2. وقتی 35 درصد سرمایه رو واریز کردیم چه زمانی میتونیم اونو برداشت کنیم؟و آیا اگر ادرس ما مشهد باشه شما میتونید کارای ثبت شو انجام بدین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید.

× پشتیبانی آنلاین