جستجو
ثبت شرکت بازرگانی در ایران با رویال ثبت
مطالبی که در ادامه خواهید خواند...
فهرست مطالب

ثبت شرکت بازرگانی در ایران

شرکت بازرگانی به شرکتی اطلاق میشود که یا در زمینه خرید و فروش واردات و صادرات فعالیت می‌نماید. این نوع شرکت میتواند به دوصورت سهامی خاص و مسئولیت محدود ثبت گردد. در صورتیکه بخواهد شرکت از بانک تسهیلات دریافت نماید بهتر است بصورت سهامی خاص ثبت شود.

ثبت شرکت بازرگانی

ثبت شرکت بازرگانی به معنای ثبت رسمی یک شرکت در سازمان ‌ها و مراکز مربوطه دولتی است. این فرایند به شرکت ‌ها اجازه می ‌دهد تا به عنوان یک شخص حقیقی یا حقوقی مستقل شناخته شوند. همچنین ثبت رسمی به این گونه شرکت ها اجازه می دهد در فعالیت‌ های تجاری و بازرگانی مشارکت کنند. ثبت رسمی شرکت بازرگانی به ویژه در جوامع تجاری حرفه‌ ای اهمیت زیادی دارد. چرا که به شرکت‌ ها اطمینان می ‌دهد که حقوق و تعهدات آن‌ ها به صورت قانونی و رسمی تأیید شده است.
ثبت رسمی شرکت بازرگانی مهم است زیرا به شرکت امکان می ‌دهد تا به صورت قانونی فعالیت‌ های تجاری خود را آغاز کند. با ثبت شرکت، شما یک واحد حقوقی جداگانه تشکیل می‌ دهید که جدا از اعضای شرکت است. این امر می تواند از دارایی ‌های شخصی شما در صورت وقوع مشکلات مالی یا حقوقی محافظت کند. علاوه بر این، شرکت بازرگانی ثبت شده اعتبار و اعتماد بیشتری در نظر مشتریان، تامین‌ کنندگان و شرکای تجاری دارد. این امر باعث می ‌شود که فرصت ‌های همکاری و همچنین رشد کسب و کار شما افزایش یابد.
با ثبت شرکت، شما به منافع مالی مختلفی دست یافته و می ‌توانید از فرصت ‌های مالیاتی و سایر مزایای مالی استفاده کنید. همچنین، این فرایند به شما امکان می ‌دهد تا به صورت رسمی و قانونی به بازارهای جدید وارد شوید. بنابراین، ثبت رسمی شرکت بازرگانی از جمله مراحل اساسی و حیاتی در راه ‌اندازی و مدیریت یک کسب و کار موفق است.

حوزه فعالیت شرکت بازرگانی چیست؟

حوزه فعالیت یک شرکت بازرگانی می‌ تواند بسیار گسترده و متنوع باشد. بسته به نوع کسب و کار و تمایلات مالکان شرکت، می ‌تواند شامل انواع فعالیت‌ های تجاری باشد. در زیر به برخی از حوزه‌ های معمول فعالیت شرکت ‌های بازرگانی را معرفی کرده ایم:

واردات و صادرات
شرکت‌ های بازرگانی می ‌توانند به صورت عمده کالاها را وارد کنند یا به کشورهای دیگر صادرات انجام دهند. این فعالیت شامل تجارت بین ‌المللی با کشورهای مختلف است.

توزیع و پخش محصولات
برخی شرکت‌ های بازرگانی به عنوان توزیع‌ کننده و پخش ‌کننده محصولات برندهای مختلف عمل می ‌کنند. آن‌ ها محصولات را از تولیدکنندگان خریداری کرده و در بازارهای محلی یا بین ‌المللی عرضه می ‌کنند.

تجارت الکترونیک (اینترنتی)
با پیشرفت فناوری، بسیاری از شرکت‌ های بازرگانی در حال حاضر فعالیت خود را به صورت آنلاین انجام می ‌دهند. این شامل خرید و فروش محصولات و خدمات از طریق وب ‌سایت ‌های تجاری، بازارهای الکترونیکی و فروشگاه ‌های آنلاین است.

فعالیت در حوزه مشاوره تجاری
برخی شرکت ‌های بازرگانی به عنوان مشاوره ‌دهنده‌ های تجاری فعالیت می‌ کنند. این یعنی خدمات مشاوره تجاری و بازرگانی را به شرکت ‌ها و کسب ‌و کارها ارائه می‌ دهند. خدمات مذکور شامل مشاوره در زمینه بازاریابی، توسعه تجارت بین‌المللی و مطالعات بازار است.

فعالیت ‌های مرتبط با صنایع خاص
برخی شرکت‌ های بازرگانی فعالیت خود را در صنایع خاص مانند صنایع غذایی، صنایع دارویی، لوازم خانگی و… تمرکز داده اند. همچنین به عنوان نماینده یا واسطه‌ گری در این صنایع عمل می‌ کنند.

از دیگر فعالیت های این شرکت می توان به موارد زیر اشاره کرد:
ترخیص کالا از گمرک
شرکت در مناقصات و مزایدات
شرکت در نمایشگاه‌ های داخلی و بین‌المللی
بازاریابی قانونی و غیر هرمی و غیرشبکه ‌ای
اخذ و اعطای نمایندگی‌ های مجاز بازرگانی
تامین نیروی انسانی مورد نیاز شرکت
انعقاد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی

برای اطلاعات بیشتر ویدیو های ما را در آپارات ببینید.

انواع شرکت های بازرگانی

شرکت‌ های بازرگانی می ‌توانند به انواع مختلفی تقسیم شوند. هر کدام با ویژگی ‌ها و مزایا و معایب خاص خود برای هدفی خاص تاسیس می شوند. در ادامه، انواع شرکت‌ های بازرگانی را مورد بررسی قرار داده ایم:

شرکت سهامی خاص
– در این نوع شرکت، سرمایه شرکت به صورت سهام خاص به یک یا چند شخص حقیقی یا حقوقی اختصاص داده می ‌شود.
– این نوع شرکت معمولاً برای کسب و کارهای بزرگ و متوسط استفاده می ‌شود که نیاز به تامین سرمایه زیاد دارند.

شرکت مسئولیت محدود
– در این نوع شرکت، مسئولیت شرکا محدود به میزان سرمایه سهامی که واریز کرده ‌اند محدود می ‌شود.
– این نوع شرکت برای کسب و کارهای کوچک و متوسط که می‌ خواهند از حفاظت حقوقی بهره‌ برداری کنند، مناسب است.

شرکت تضامنی
– در این نوع شرکت، دو یا چند شخص به صورت مشترک و با مسئولیت متقابل در کسب و کار شراکت دارند.
– این نوع شرکت معمولاً برای کسب و کارهای کوچک و خانوادگی استفاده می ‌شود.

شرکت فردی
– در این نوع شرکت، یک فرد به تنهایی مالک و مسئولیت ‌پذیر از کسب و کار است.
– این نوع شرکت معمولاً برای کسب و کارهای کوچک و شخصی استفاده می ‌شود.

شرکت تضامنی محدود
– این نوع شرکت مشابه شرکت تضامنی است؛ با این تفاوت که تنها یکی از شرکا مسئولیت محدود دارد و دیگران به عنوان شرکا تضامنی عمل می ‌کنند.
– این نوع شرکت برای تجارت‌ های سرمایه‌ گذاری مناسب است.
هر کدام از این انواع شرکت ‌ها ویژگی‌ ها و الزامات متفاوتی دارند. باید با توجه به نوع فعالیت و ساختار کسب و کار ویژگی های شرکت ها در نظر گرفته شوند. برای انتخاب نوع مناسب شرکت، مشاوره حقوقی و مالی مناسبی حائز اهمیت است. برای این منظور می توانید از رویال ثبت کمک بگیرید. مشاوران رویال ثبت در زمینه ثبت شرکت آماده ارائه مشاوره به شما هستند.

نحوه ثبت شرکت بازرگانی در ایران

ثبت یک شرکت بازرگانی به عنوان یک فرایند قانونی و مرسوم در بسیاری از کشورها صورت می‌ گیرد. مراحل ثبت شرکت بازرگانی ممکن است در هر کشوری متفاوت باشد؛ اما در کل، معمولاً شامل مراحل زیر است:

انتخاب نام شرکت
– انتخاب نام مناسب برای شرکت، اولین مرحله در ثبت شرکت بازرگانی است. نام باید منحصر به فرد، غیر تکراری و قابل قبول در قوانین مربوط به ثبت شرکت در نظر گرفته شود.

تهیه اسناد مورد نیاز
– تهیه اسنادی مانند شناسنامه یا پاسپورت اعضای شرکت
– اطلاعات مربوط به آدرس و محل ثبت شرکت
– سرمایه شرکت و سایر اطلاعات مورد نیاز برای ثبت شرکت

انتخاب نوع شرکت
– انتخاب نوع شرکت مطابق با نیازهای کسب و کار، مانند سهامی خاص، مسئولیت محدود یا سایر انواع در این مرحله است.

پرداخت هزینه ‌های ثبت
– پرداخت هزینه‌ های مربوط به ثبت شرکت، شامل هزینه ثبت و مالیات‌ های مرتبط در این مرحله انجام می شود.

تهیه و ارسال اسناد ثبتی
– تهیه اسناد لازم برای ثبت شرکت و ارسال آن ‌ها به دفتر ثبت شرکت یا مراکز مربوطه دولتی بسیار مهم است.

ثبت شرکت و دریافت گواهی ثبت
– پس از ارسال اسناد و پرداخت هزینه‌ ها، شرکت شما ثبت می‌ شود. شما گواهی ثبت شرکت دریافت می ‌کنید که اثبات کننده وجود شرکت شما به صورت قانونی است.

مراحل نهایی
– پس از ثبت شرکت، ممکن است نیاز به انجام مراحل دیگری باشد؛ مانند اخذ مجوزهای ویژه، مالیات و موارد مرتبط با حسابداری و حقوقی شرکت. در این مراحل نیز رویال ثبت در کنار شما خواهد بود.
برای ثبت شرکت بازرگانی، بهتر است با مشاوران حقوقی یا مالی محلی مشورت کنید. شما باید اطمینان حاصل کنید که تمام مراحل به درستی و طبق قوانین مربوط انجام شود. در این شرایط است که از ثبت صحیح شرکت مطمئن خواهید شد. برای این منظور می توانید به رویال ثبت مراجعه نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان ما در تماس باشید.

رویال ثبت
ثبت شرکت بازرگانی

جهت ثبت شرکت بازرگانی، در صورت واجد شرایط بودن، همچنین می‌توانید به صورت آنلاین و غیر حضوری اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت بازرگانی در ایران

هر شرکت بسته به نوع فعالیتش، مدارک خاصی نیاز دارد. با این حال، به طور عمومی برای ثبت شرکت بازرگانی در ایران، مدارک زیر نیاز است:

درخواست ثبت شرکت
برای شروع فرایند ثبت شرکت، باید یک درخواست رسمی برای ثبت شرکت ارائه دهید. این درخواست باید به نام شما در دفتر ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی (سازمان ثبت اسناد و املاک کشور) ثبت شود.

اساسنامه شرکت
اساسنامه شرکت که شامل موضوع فعالیت، آدرس شرکت، سرمایه شرکت، اسامی اعضای هیئت مدیره و سایر شرایط اساسی است.

مجوزهای مربوطه
معمولاً برای شرکت‌ های بازرگانی نیاز به مجوزهای ویژه‌ ای از ادارات مختلف دارید. برای مثال، اگر شرکت مربوط به واردات یا صادرات باشد، مجوزهای گمرکی نیز لازم است.

اسامی اعضای هیئت مدیره
برای ثبت شرکت، نیاز به ارائه اسامی و اطلاعات اعضای هیئت مدیره شرکت است.

مدارک شناسایی اعضای شرکت
شامل ارائه کپی پاسپورت یا کارت ملی اعضای شرکت می شود. در صورت عدم تکمیل، مراحل ثبت شما به مشکل می خورد.

پرداخت هزینه‌ های ثبت
هزینه‌ های مربوط به ثبت شرکت در دفتر ثبت شرکت ‌ها و مالکیت صنعتی باید پرداخت شود.

عدم سوء پیشینه
یکی از مدارک مهم برای ثبت یک شرکت بازرگانی، گواهی عدم سوء پیشینه برای اعضای آن است.
این فقط یک لیست کلی است و ممکن است بسته به نوع فعالیت شرکت و دیگر عوامل محلی، مدارک دیگری نیز لازم باشد. بهتر است قبل از شروع فرایند ثبت شرکت، با مراجع مربوطه تماس بگیرید. برای این منظور می توانید با کارشناسان رویال ثبت در تماس باشید.

مراحل ثبت شرکت بازرگانی

بسیاری از عزیزانی که تصمیم به ثبت شرکت بازرگانی دارند، از مراحل آن بی خبر هستند. ثبت شرکت بازرگانی در ایران یک فرایند چند مرحله ‌ای است که شامل مراحل زیر می ‌شود:

تدوین اساسنامه شرکت
اولین مرحله، خود از چند قدم تشکیل شده است. برای جلوگیری از ایجاد مشکلات قانونی باید مراحل زیر قدم به قدم طی شوند:
– تهیه اسناد: در این مرحله، اسناد مربوط به شرکت شامل موضوع فعالیت، آدرس شرکت، سرمایه شرکت و اسامی اعضای هیئت مدیره تهیه می ‌شود.
– تعیین سرمایه شرکت: سرمایه شرکت باید تعیین شود. باید مشخص شود که چه مقدار از آن به عنوان سهام نقدی و چه مقدار به عنوان سهام غیرنقدی اعلام می ‌شود.
– تعیین اعضای هیئت مدیره: اعضای هیئت مدیره شرکت باید مشخص شده و اسامی و اطلاعات شخصی آن‌ ها باید ذکر شود.

اخذ مجوزهای لازم
هر شرکت برای تاسیس نیاز به مجوز از نهادهای مربوطه دارد. برخی از شرکت ‌های بازرگانی برای شروع فعالیت نیاز به مجوزهای ویژه از ادارات مختلف دارند. مانند مجوز واردات یا صادرات. برای اطلاعات بیشتر با رویال ثبت در تماس باشید.

ثبت اسناد در دفتر ثبت شرکت ‌ها و مالکیت صنعتی
– تقدیم اسناد: اسناد مربوط به شرکت به همراه درخواست ثبت شرکت در دفتر ثبت شرکت‌ ها و مالکیت صنعتی تقدیم می ‌شود.
– پرداخت هزینه‌ های ثبت: هزینه‌ های مربوط به ثبت شرکت باید پرداخت شود.

دریافت شماره ثبت
– بررسی اسناد: اسناد تقدیمی بررسی می ‌شود و در صورت کامل بودن و انطباق با مقررات، شماره ثبت به شرکت اعطا می‌ شود.

دریافت کارت شناسایی ملی
– درخواست کارت شناسایی ملی: پس از ثبت شرکت، درخواست صدور کارت شناسایی ملی برای شرکت ارسال می ‌شود.

پرداخت مالیات و دریافت کد اقتصادی
– ثبت شناسه مالیاتی: پس از ثبت، شرکت باید در دفتر امور مالیاتی شناسه مالیاتی دریافت کند و هزینه ‌های مالیاتی خود را پرداخت کند.
این مراحل به طور کلی برای ثبت شرکت بازرگانی در ایران هستند. برای اطمینان از دقت و کامل بودن اطلاعات، بهتر است با وکیل یا مشاور حقوقی متخصص در این حوزه مشورت کنید. در همین راستا، با کارشناسان رویال ثبت در تماس باشید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت بازرگانی در ایران در رویال ثبت
مشاوره

جهت مشاوره با کارشناسان ما می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس:  ۰۲۱۷۹۶۲۴۰۲۱۲۲۸۹۰۱۲۰

شرایط ثبت شرکت بازرگانی

برای ثبت شرکت بازرگانی در ایران، برخی از شرایط و ضوابط زیر معمولاً لازم است:

شرکا یا اعضای شرکت
باید حداقل دو نفر شریک یا عضو داشته باشید. اعضای شرکت می ‌توانند افراد حقیقی یا حقوقی باشند.

مدیرعامل
شرکت باید حداقل یک مدیر عامل داشته باشد که می ‌تواند یکی از اعضای هیئت مدیره باشد یا نباشد.

سرمایه شرکت
سرمایه شرکت باید مشخص شده و واریز شده باشد. سرمایه شرکت می‌ تواند شامل سهام نقدی و یا غیرنقدی (مانند تجهیزات یا ماشین ‌آلات) باشد.

اساسنامه شرکت
باید اساسنامه شرکت را تهیه کرده و آن را طبق قوانین و مقررات مربوط ثبت نمایید. اساسنامه باید حاوی اطلاعاتی مانند موضوع فعالیت، سرمایه شرکت، اسامی اعضای هیئت مدیره، آدرس و… باشد.

پرداخت هزینه ‌های ثبت
هزینه‌ های مربوط به ثبت شرکت در دفتر ثبت شرکت‌ ها و مالکیت صنعتی باید پرداخت شود.

مجوزهای خاص
برخی از شرکت‌ های بازرگانی به مجوزهای خاصی از ادارات مربوط نیاز دارند، مانند مجوز واردات یا صادرات.

موارد مالیاتی
باید شناسه مالیاتی و کد اقتصادی شرکت را دریافت کنید و هزینه ‌های مالیاتی خود را پرداخت کنید.

مکان شرکت
باید آدرس مشخص و معتبری برای محل فعالیت شرکت داشته باشید.

مدارک شناسایی اعضا
باید مدارک شناسایی اعضای شرکت (مانند کپی پاسپورت یا کارت ملی) تهیه و ارائه کنید.
برای ثبت شرکت بازرگانی، بهتر است با یک مشاور حقوقی یا وکیل متخصص مشورت کنید. باید اطمینان حاصل کنید که همه شرایط لازم برای ثبت شرکت شما به درستی انجام شده است. در همین راستا، با رویال ثبت در تماس باشید تا هیچ مرحله ای را از دست ندهید.

قوانین ثبت شرکت بازرگانی در ایران

ثبت شرکت بازرگانی در ایران بر اساس قوانین خاصی انجام می شود. در صورت عدم رعایت این قوانین، امکان ثبت وجود ندارد. به طور کلی قوانین ثبت شرکت بازرگانی در ایران شامل موارد زیر است:
انتخاب نوع شرکت بازرگانی: باید تعیین کنید که فعالیت تجاری خود را در قالب شرکت سهامی خاص انجام می دهید یا شرکت مسئولیت محدود. شرکت های بازرگانی معمولا یکی از این دو نوع شرکت خواهند بود.
سهامداران و شرکا: انتخاب سهامداران و شرکا باید طبق قوانین انجام شود. اگر شرکت بازرگانی را به صورت سهامی خاص به ثبت می‌ رسانید باید حتما سهامداران را انتخاب کنید.
سرمایه: مقدار سرمایه و آورده هریک از سهامداران باید مشخص شود و بعد از مشخص شدن باید در اساسنامه درج کنید.
تعیین هیئت مدیره: این افراد باید بر فعالیت شرکت بازرگانی نظارت داشته باشند و گزارشات عملکرد شرکت را تهیه کنند. از همین رو، انتخاب آن ها و تسلیم اسامی و مدارک آن ها بسیار مهم است.

قوانین ثبت شرکت بازرگانی بر اساس نوع شرکت

گفتیم که شرکت های بازرگانی در قالب شرکت های سهامی خاص یا مسئولیت محدود تاسیس می شوند. بر این اساس، قوانین خاصی باید در روند ثبت رعایت شود. این قوانین به شرح زیر هستند:

ثبت شرکت بازرگانی به صورت سهامی خاص
– تعیین میزان سهم و آورده هر سهامدار و درج در ورقه سهام
– تعیین حداقل 3 عضو برای ثبت شرکت
– تسلیم گواهی بانکی مبنی بر پرداخت 35 درصد سرمایه اولیه
– انتخاب دو نفر بازرس
– ثبت نام تمامی اعضای هیئت مدیره در سامانه ثنا

شرکت بازرگانی با مسئولیت محدود
– ثبت نام تمامی اعضای هیئت مدیره در سامانه ثنا
– تنظیم اساسنامه و شرکت نامه
– وجود حداقل 2 شریک
– حداقل سرمایه 100 هزار تومان تعیین شود.

شرکت‌ بازرگانی تضامنی
– نحوه همکاری شرکا در توافقنامه مشخص شود.
– واریز سرمایه در حساب شرکت
– تنظیم اساسنامه
– تنظیم تقاضانامه
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قوانین ثبت شرکت بازرگانی با کارشناسان رویال ثبت در تماس باشید.

مزایای ثبت شرکت بازرگانی در ایران

ثبت شرکت بازرگانی در ایران دارای مزایای متعددی است که می ‌تواند برای کسب و کار شما مفید باشد. برخی از این مزایا عبارتند از:

حقوق و مزایای حقوقی
یکی از مهم ‌ترین مزایای ثبت شرکت بازرگانی در ایران، ایجاد یک شخصیت حقوقی جداگانه است. این شخصیت از دارندگان شرکت جدا شده و از این طریق مسئولیت ‌های حقوقی و مالی کسب و کار را کاهش می ‌دهد.

سهولت در امور مالی و مالیاتی
شرکت‌ های ثبت شده می ‌توانند بهره‌ مندی از مزایای مالیاتی و تسهیلات مالیاتی مختلف باشند که برای افراد حقیقی در دسترس نیستند.

اعتبار و اعتماد بیشتر
یک شرکت بازرگانی ثبت شده معمولاً اعتبار بیشتری در نظر دیگران (مشتریان، تأمین کنندگان، بانک ‌ها و…) دارد. همین امر می‌ تواند منجر به رشد سریع ‌تر کسب و کار شما شود.

امکانات و تسهیلات دولتی
شرکت‌ های ثبت شده ممکن است از تسهیلات و امکانات دولتی مختلف بهره مند باشند. همین امر برای توسعه کسب و کار و صنعت کشور بسیار مهم است.

امکانات صادرات و واردات
با ثبت شرکت بازرگانی، امکان صادرات و واردات کالاها به راحتی فراهم می ‌شود. این می ‌تواند بازار محلی کسب و کار شما را گسترش دهد.

تسهیل در امور بانکی و مالی
شرکت‌ های ثبت شده معمولاً به راحتی می ‌توانند به خدمات بانکی و تسهیلات مالی دسترسی داشته باشند. این خدمات اصولا برای افراد حقیقی در دسترس نیست.

قوانین و مقررات شفاف
با ثبت شرکت، شما در قوانین و مقررات رسمی کشور مشخص می‌ شوید. این امر می ‌تواند اطمینان بیشتری به مشتریان و همکاران شما ارائه دهد.
به طور کلی، ثبت شرکت بازرگانی در ایران می‌ تواند به رشد و توسعه کسب و کار شما کمک کند. همچنین از نظر حقوقی، مالی و اقتصادی به شما امکانات و تسهیلات متعددی ارائه دهد. با این حال، برای بهره‌ بردن بهتر از این مزایا، بهتر است با مشاوران حقوقی و مالی متخصص مشورت کنید. رویال ثبت به شما کمک می کند تا از راه‌ های بهینه ‌تر برای تأسیس و مدیریت شرکت خود آگاه شوید. با کارشناسان ما حتما در تماس باشید.

مشاوره

جهت مشاوره با کارشناسان ما می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس:  ۰۲۱۷۹۶۲۴۰۲۱۲۲۸۹۰۱۲۰

هزینه ثبت شرکت بازرگانی

هزینه ثبت شرکت بازرگانی به حوزه فعالیتی شما مربوط است. برای ثبت شرکت هزینه های ثابتی با توجه به نوع آن در نظر گرفته می شود. برای اطلاع از هزینه های ثبت شرکت، باید به سایت های مربوطه مراجعه نمایید. همچنین می توانید از رویال ثبت استعلام قیمت بگیرید. برای این منظور با کارشناسان ما از طریق همین سایت در تماس باشید. اگر می خواهید ثبت شرکت خود را به شرکت های کارگزار بسپارید، باید بدانید که مبلغی به عنوان کمیسیون دریافت می شود. برخی از این شرکت ها ممکن است کمیسیون بالایی به شما پیشنهاد کنند.
به شما تضمین می دهیم که رویال ثبت با حداقل کمیسیون، تمامی مراحل ثبت شرکت را انجام می دهد. لازم به ذکر است که خدمات مشاوره در رویال ثبت به صورت کاملا رایگان برای شما انجام خواهند شد. همین مساله، بسیاری از هزینه های اضافی شما را کاهش می دهد.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت بازرگانی

  • کپی برابر اصل مدارک شناسایی شرکا
  • گواهی عدم سو پیشینه کلیه شرکا
  • تکمیل فرم ثبت شرکت در شرکت رویال ثبت
  • ارائه وکالت به وکیل شرکت رویال ثبت
  • ثبت شرکت بازرگانی انجام میگیرد.

ثبت شرکت بازرگانی با رویال ثبت

برای ثبت شرکت بازرگانی می توانید به رویال ثبت اعتماد کنید. رویال ثبت صفر تا صد مراحل مربوط به ثبت شرکت را برای شما انجام خواهد داد. برای این منظور می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید. شرکت رویال ثبت از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را در ایران آغاز نمود. از جمله فعالیت های این شرکت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ثبت شرکت
  • ثبت برند و علامت تجاری
  • خدمات مالی و مالیاتی
  • اخذ ایزو و گواهینامه های معتبر بین المللی
  • اخذ کد اقتصادی
  • اخذ گواهینامه ارزش افزوده

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل نمایید.

این نوع شرکت با موضوع شرکت بازرگانی ثبت می شود. موضوع بازرگانی عبارت است از : انجام خرید، فروش، توزیع، واردات، صادرات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی اخذ و اعطای نمایندگی، شرکت در کلیه نمایشگاه‌ها و سمینارها و همایش‌های داخلی و خارجی.
رویه ثبت شرکت بدین صورت می‌باشد که ابتدا باید نوع شرکت انتخاب شود، شرکت مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص، شرکت مسئولیت محدود با حداقل 2 نفر عضو تشکیل و شرکت سهامی خاص با حداقل 5 نفر عضو تشکیل میشود.

آیا مدرک تحصیلی اعضا برای شرکت‌های بازرگانی مهم می‌باشد؟ باید گفت که مدیر عامل شرکت باید حداقل دارای مدرک تحصیلی دیپلم میباشد.
 ضمنا حداقل سن مدیرعامل باید بیش از 23 سال باشد. این محدودیت‌هایی است که برای شرکت‌های بازرگانی برقرار است که در زمان اخذ کارت بازرگانی گریبانگیر شرکت‌ها میگردد.
پس از تعیین نوع  شرکت یعنی ثبت شرکت مسئولیت محدود یا ثبت شرکت سهامی خاص، مدرک زیر باید تهیه گردد:

  • کپی مدارک شناسایی اعضا
  • گواهی عدم سو پیشینه برای کلیه اعضا

پس از تهیه این مدارک نسبت به تهیه مدارک زیر اقدام میگردد:  اساسنامه، شرکتنامه (برای شرکت‌های مسئولیت محدود)، اظهارنامه ثبت شرکت، صورتجلسات مجمع عمومی سپس کلیه مدارک مورد نیاز بر روی سامان ثبت شرکت‌ها بارگذاری میشود.
مراحل ثبت شرکت بطور کامل در سامانه ثبت شرکتها شرح داده شده است. پس از ثبت شرکت بازرگانی میبایست نسبت به اخذ کارت بازرگانی اقدام گردد.
ابتدا پلمپ دفاتر مالیاتی اخذ میگردد. سپس اظهارنامه تجارتخانه که همان آدرس شرکت میباشد تسلیم سازمان ثبت شرکت‌ها میگردد. سپس در سامانه اتاق بازرگانی اطلاعات شرکت و مدیر عامل و اظهارنامه ثبت شرکت ثبت میگردد. سپس نسبت به اخذ کد اقتصادی اقدام میگردد.
مدارک مورد نیاز جهت کارت بازرگانی عبارتند از: 
مفاصا حساب مالیاتی، گواهی عدم سو پیشینه، گواهی بانک نسبت به افتتاح حساب جاری، گواهی امضا مدیر عامل. سپس از اتاق بازرگانی  وقت گرفته میشود. کلیه مدارک مورد نیاز یعنی اصل مدارک در زمان تعیین شده به اتاق بازرگانی ارائه میگردد.
مدیر عامل شرکت بازرگانی باید در یک دوره 17 ساعته که توسط اتاق بازرگانی برگزار میگردد شرکت نماید. پس از آن نسبت به صدور کارت بازرگانی الکترونیکی اقدام میگردد. هر سال میبایست کارت بازرگانی تمدید گردد.
نحوه ثبت شرکت دارویی:
این نوع شرکت میتواند به دوصورت سهامی خاص و مسئولیت محدود ثبت گردد. در صورتیکه بخواهدشرکت از بانک تسهیلات دریافت نماید بهتر است بصورت سهامی خاص ثبت شود.
نحوه ثبت شرکت بازرگانی:
1-کپی برابر اصل مدارک شناسایی شرکا
2-گواهی عدم سو پیشینه کلیه شرکا
3-تکمیل فرم ثبت شرکت
4-سپس شرکتنامه، تقاضانامه، صورتجلسه مجمع عمومی، اساسنامه شرکت تظیم میگردد.
5-سپس ای مدارک برای اداره ثبت شرکتها ارسال میگردد.
6-پس از آن شرکت بازرگانی ثبت میگردد.
7-پس از ثبت نسبت به اخذ کد اقتصادی اقدام میگردد.
8-سپس اقدام به اخذ کارت بازرگای اتاق بازرگانی میگردد.

×

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید.

× پشتیبانی آنلاین