جستجو

تغییر اعضا هیئت مدیره

تغییر اعضا هیات مدیره-royalsabt.com
مطالبی که در ادامه خواهید خواند...
فهرست مطالب

نحوه تغییر اعضا هیات مدیره

تغییر اعضا هیات مدیره معمولا در شرکت های سهامی خاص و شرکت مسئولیت محدود دیده می شود. این مسئله گاهی به همراه تغییر در میزان سهام و سرمایه افراد بررسی خواهد شد که روند و مراحل خاص خود را دارد. نکته مهم اینجاست که در زمان اعمال این تغییرات تمامی اطلاعات خواسته شده را به ترتیب و با دقت تمام تکمیل نمایید. اجازه دهید در ادامه متن مراحل مختلف و مسائل مربوط به تغییر اعضا هیئت مدیره را بیشتر بررسی کنیم. از خدمات رویال ثبت می توان به تغییر شعبه،تغییر حق امضا و … اشاره نمود.

برای اطلاعات بیشتر ویدیو های ما را در آپارات ببینید.

مراحل تغییر اعضا هیات مدیره

تغییر اعضا هیات مدیره مراحل خاص و مشخص خود را دارد. شما تنها با استفاده از این موارد می توانید این تغییرات را آغاز کرده و به نتیجه دلخواه برسید. پس مهم است که تمامی مراحل را شناخته و مطابق با همین اصول پیش بروید. در نظر داشته باشید که عدم پیروی از موارد خواسته شده باعث می شود که پرونده شما رد شود. این مسئله یا به دلیل تناقضات موجود در پرونده شما یا نواقصی که در مدارک یا ارائه اطلاعات داشته اید. در نهایت با توجه به تمامی نکات ذکر شده در این متن برای ثبت تغییر اعضا هیات مدیره خود اقدام کنید تا دچار این نوع مشکلات نشوید. مراحل مهم در زمان تغییر اعضا هیات مدیره به این شرح هستند.
  1. تشکیل جلسه تغییر اعضا هیات مدیره با همراهی تمام اعضا
  2. تحریر صورتجلسه مذکور
  3. تأیید صورتجلسه توسط همه اعضای حاضر با درج امضا، نام و نام خانوادگی
  4. تهیه و جمع آوری مدارک لازم
  5. ثبت اظهارنامه تغییر اعضا هیات مدیره در سایت اداره ثبت شرکت ها
  6. دریافت تأیید کارشناسان این اداره
  7. دریافت پیش آگهی تغییرات تغییر اعضا هیات مدیره
  8. پرداخت تعرفه مشخص شده برای درج آگهی در روزنامه های کثیرالانتشار
موقعیت مکانی شرکت رویال ثبت

رویال ثبت

تغییر اعضا هیئت مدیره

با استفاده از مشاوره رایگان ما می توانید تمامی اطلاعات لازم برای استعلام ثبت و برند و مواردی این چنینی به دست آورید.

صورتجلسه تغییر اعضا هیات مدیره

تغییر اعضا هیات مدیره بدون تنظیم و تحریر صورتجلسه آن امکان پذیر نخواهد بود. توجه داشته باشید که نگارش این سند دقت فراوانی را لازم دارد زیرا انجام مابقی مراحل کار به آن وابسته است. در این متن علاوه بر مشخص کردن تاریخ و ساعت جلسه تشکیل شده باید محل برگزاری آن را نیز مشخص کنید. در صورتی که حل برگزاری جلسه مکانی غیر از مکان اصلی شرکت بوده (شاید یکی از شعبات) آدرس دقیق آن را در صورتجلسه تغییر اعضا هیات مدیره ذکر کنید. همچنین باید موارد مهمی را که در این جلسه در مورد آنها توافق می شود، به صورت موردی ذکر کنید. برای نمونه یک شخص می تواند هم در مقام رئیس هیئت مدیره و هم در نقش مدیر عامل فعالیت داشته باشد. این مسئله را باید در صورتجلسه تغییر اعضا هیات مدیره لحاظ کنید تا دیگر اعضا رضایت خود را اعلام کنند. فرد مذکور با به دست آوردن سه چهارم آرا می تواند در هر دو سمت مشغول به کار شود. در نهایت این موضوع را در خاطر داشته باشید که در انتهای متن، فردی را که موظف با پیگیری امور تغییر اعضا هیات مدیره است (وکیل و یا فردی از اعضای شرکت) معرفی نموده و به او اجازه دهید تا مراتب کار را در اداره ثبت شرکت ها پیگیری نماید. ذکر کد ملی این فرد نیز الزامی است.

مشاوره

جهت مشاوره با کارشناسان ما می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن همراه:  ۰۹۱۲۰۲۰۸۸۰۳ – ۰۹۱۲۰۲۱۷۸۸۵ – ۰۹۱۲۰۲۰۸۸۰۴

شماره تماس:  ۰۲۱۷۹۶۲۴- ۰۲۱۲۲۸۹۰۱۲۰

استعلام تغییر اعضا هیات مدیره

در قوانین تجارت، در ایجاد تغییر اعضا هیات مدیره و همچنین تعیین سمت های اعضا برای یک شرکت سهامی خاص عبارت است از ایجاد تغییرات در تعداد و اعضا نایب رئیس، هیئت مدیره، رئیس هیئت مدیره مدیر عامل و هم چنین اعضا هیئت مدیره و در همچنین سهامدار است.

ثبت تغییر اعضا هیات مدیره همچون دیگر تغییرات شرکت، نیاز به ثبت و تنظیم صورت جلسه مرتبط و مدون دارد. صورت جلسه مدنظر پس از برگزاری مجمع عمومی عادی تنظیم و مدون می شود، به این معنا که مجمع عمومی عادی شرکت صلاحیت تغییر اعضا هیات مدیره و تصمیم گیری دررابطه با سمت آن ها را دارد. تغییر اعضا هیات مدیره باید به همراه مدارک لازم و مربوطه از جمله صورت جلسه اطلاع داده شده به اداره ثبت شرکت ها ارسال شود و به ثبت برسد و سپس برای آگهی عموم روزنامه شود.

هیئت مدیره گرداننده شرکت سهامی بوده و دارای اعضای علی البدل و اصلی می باشد و تعداد آن ها را نیز اساسنامه تعیین می نماید.

هیئت رئیسه که بالا ترین رکن اجرایی هر شرکت است، گرفتن تصمیم در رابطه با مسائل جاری و نمایندگی قانونی و رسمی شرکت در چارچوب اختیارات اساسنامه و قوانین موضوعه را بر عهده دارد.

بر مبنای مفاد ماده 107 هیات رئیسه شرکت از بین دارنرگان سهام انتخاب می شوند که تعداد آن ها در شرکت های سهامی عام حداقل پنج نفر و در شرکت های سهامی خاص حداقل سه نفر می باشد و بعضاَ و یا کلاَ قابل عزل می باشند. عزل آن ها، با مجمع عمومی عادی شرکت است.

مواد 108 و 109 هم تصریح دارند هیئت مدیره که توسط مجمع عمومی موسس یا عادی برای مدت 2 سال انتخاب می شوند می توانند دوباره پس از پایان این دوره به این سمت ذکر شده منصوب شوند. در عین حال مدت و نحوه آن را اساسنامه شرکت تعیین و ترسیم می نماید.

می توان اشخاص حقوقی را به مدیریت شرکت انتخاب کرد. در این حالت شخص حقوقی همان مسئولیت های شخص حقیقی عضو هیات رئیسه را داشته و باید یک شخص را به نمایندگی دائمی خود برای انجام وظایف مدیریت شرکت معرفی نماید. مرجع گزینش مجمع عمومی عادی است. نخستین بار مجمع عمومی موسسین انتخاب می نماید.

تعیین تغییر اعضا هیات مدیره

تغییر اعضا هیات مدیره همچون تعیین این مسئله بر عهده مجمع عمومی است. تنها مرجع محق برای تصمیم گیری در این باب، مجمع عمومی بوده و افراد خارج از این حیطه (برای نمونه کارمندان) دخالتی در امر تعیین تغییر اعضا هیات مدیره ندارند.

این نکته را نیز در خاطر داشته باشد که اگر این تغییرات در 4 ماه اول سال مالی شرکت شما رخ می دهند، باید جلسه مجمع عمومی را برای تصمیم گیری در مورد تغییر اعضا هیات مدیره به صورت فوق العاده تشکیل دهید.

انتخاب تغییر اعضا هیات مدیره

تغییر اعضا هیات مدیره باید با انتخاب درست انجام شود. برای درک این مهم لازم است که قوانین مربوط به این نوع تغییرات را بشناسید. در صورتی که آشنایی لازم با این امر را ندارید، حتما از افراد متبحر مشورت خواسته و با برون سپاری کار خود، اجازه دهید که روند قانونی و درست آن طی شود.

برای ادامه کار خود در مراحل مختلفی تغییر اعضا هیات مدیره، مهم است که بدانید مطابق با قانون تجارت، محجورین و افرادی که دارای حکم ورشکستگی هستند، نمی توانند در هیئت مدیره سمتی داشته باشند. در کنار این افراد، کسانی که سوء پیشینه داشته و برحسب حکم قطعی، از برخی حقوقی اجتماعی محروم‌اند نیز توانایی عضویت در هیئت مدیره را ندارند.

تمدید تغییر اعضا هیات مدیره

تغییر اعضا هیات مدیره می تواند با تمدید سِمت آنها همراه باشد. در اصل پس از پایان مدت زمان مشخص برای فعالیت آنها، می توانید با طی مراحل مشخص برای تمدید تغییر اعضا هیات مدیره اقدام کنید. توجه داشته باشید که زمان مدیریت هر کدام از اعضا از دو سال تجاوز نخواهد کرد. این مسئله با استناد به ماده 109 قانون تجارت بررسی می شود. لذا پس از اتمام این دوره باید برای تمدید و تغییر اعضا هیات مدیره اقدامات لازم را در نظر بگیرید. برای انجام این کار لازم است که جلسه ای را با عنوان ذکر شده تشکیل دهید. در صورتی که قرار بر تمدید نقش ها و سمت ها است، باید مسئله به صورت واضح در متن صورتجلسه ذکر شود. اشاره کردیم که تغییر اعضا هیات مدیره و تمدید آن تنها به شرط رضایت اعضای هیئت مدیره انجام می شود. پس مهم است که تمامی اعضا با ذکر سمت، نام و نام خانوادگی خود، متن مذکور را امضا کنند تا وکیل شرکت (و هر فردی که به عنوان نماینده در متن صورتجلسه مشخص شده است) بتواند پیگیری های لازم را در اداره ثبت شرکت ها انجام دهد. تغییر اعضا هیات مدیره و مواردی از این دست، جزو مسائلی هستند که کارشناسان رویال ثبت در کمترین زمان ممکن برای شما انجام خواهند داد. برای بررسی شرایط لازم و هزینه های مربوط به تغییر اعضا هیات مدیره تنها کافی است تا با دریافت مشاوره رایگان از رویال ثبت، تصمیم نهایی را اتخاذ کنید. شما می توانید در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته، با شماره های درج در پایین صفحه تماس گرفته و یا با استفاده از سرویس مشاوره آنلاین سؤالات خود را در زمینه های مختلف از کارشناسان رویال ثبت بپرسید.

هزینه تغییر اعضا هیات مدیره

هزینه تغییر اعضا هیات مدیره شرکت بستگی به عوامل مختلفی دارد. همچنین هزینه تغییر اعضا هیات مدیره شرکت در شهری کوچک در قیاس با کلان شهر ها و مراکز استان متفاوت است.

در بخش زیر به طور تقریبی به بررسی هزینه های تغییر اعضا هیات مدیره شرکت می پردازیم. قابل توجه است خوانندگان محترم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانند با مشاورین مجموعه رویال ثبت در رابطه با هزینه تغییر اعضا هیات مدیره تماس حاصل فرمایند.

هزینه تغییر اعضا هیات مدیره شرکت به دو عامل بستگی دارد:

1- نوع شرکت که مشخص کننده تعداد صورت جلسات و هزینه تغییر اعضا هیات مدیره شرکت می باشد.

2- روزنامه رسمی شرکت.

به طور کلی برای ثبت تغییر اعضا هیات مدیره شرکت 3 صورت جلسه می بایست تنظیم شود که در نهایت این 3 صورت جلسه باید همگی یک بار در روزنامه آگهی شوند.

مشاوره

جهت مشاوره با کارشناسان ما می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن همراه:  ۰۹۱۲۰۲۰۸۸۰۳ – ۰۹۱۲۰۲۱۷۸۸۵ – ۰۹۱۲۰۲۰۸۸۰۴

شماره تماس:  ۰۲۱۷۹۶۲۴- ۰۲۱۲۲۸۹۰۱۲۰

سوالات متداول

تغییر اعضا هیات مدیره بدون تنظیم و تحریر صورتجلسه آن امکان پذیر نخواهد بود. توجه داشته باشید که نگارش این سند دقت فراوانی را لازم دارد زیرا انجام مابقی مراحل کار به آن وابسته است. در این متن علاوه بر مشخص کردن تاریخ و ساعت جلسه تشکیل شده باید محل برگزاری آن را نیز مشخص کنید.

تغییر اعضا هیات مدیره باید با انتخاب درست انجام شود. برای درک این مهم لازم است که قوانین مربوط به این نوع تغییرات را بشناسید. در صورتی که آشنایی لازم با این امر را ندارید، حتما از افراد متبحر مشورت خواسته و با برون سپاری کار خود، اجازه دهید که روند قانونی و درست آن طی شود.

تغییر اعضا هیات مدیره و مواردی از این دست، جزو مسائلی هستند که کارشناسان رویال ثبت در کمترین زمان ممکن برای شما انجام خواهند داد. برای بررسی شرایط لازم و هزینه های مربوط به تغییر اعضا هیات مدیره تنها کافی است تا با دریافت مشاوره رایگان از رویال ثبت، تصمیم نهایی را اتخاذ کنید. شما می توانید در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته، با شماره های درج در پایین صفحه تماس گرفته و یا با استفاده از سرویس مشاوره آنلاین سؤالات خود را در زمینه های مختلف از کارشناسان رویال ثبت بپرسید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید.

× پشتیبانی آنلاین