جستجو

کد کارگاهی تامین اجتماعی

کد کارگاهی تامین اجتماعی - رویال ثبت
مطالبی که در ادامه خواهید خواند...
فهرست مطالب

کد کارگاهی تامین اجتماعی چیست؟

کد کارگاهی تامین اجتماعی و تلاش برای دریافت آن امری است که پس از ثبت شرکت باید به سراغ آن بروید. بدون در اختیار داشتن این کد 10 رقمی نمی توانید افراد سازمان خود را بیمه کنید. بیمه نشدن کارمندان و کارگران شما مساوی است با جریمه های سنگین که باید پرداخت شود. پس بهتر است برای جلوگیری از این اتفاق کد مورد نظر را دریافت کرده و فعالیت خود را به صورت قانونی پیش ببرید. برای آشنایی بیشتر شما با این موضوع، متن حاضر را به بررسی مراحل مختلف و شروط دریافت کد کارگاهی تامین اجتماعی اختصاص دادیم. رویال ثبت ارائه دهنده انواع خدمات ثبت برند،ثبت شرکت و… می باشد.

برای اطلاعات بیشتر ویدیو های ما را در آپارات ببینید.

مراحل گرفتن کد کارگاهی تامین اجتماعی

کد کارگاهی تامین اجتماعی را باید از سازمان مربوطه دریافت کنید. شروع مراحل و اقدام برای دریافت این کد نیز باید از طرف کارفرمایان باشد. در اصل کارمند نمی تواند مراحل گرفتن کد کارگاهی تامین اجتماعی را در نظر بگیرد مگر اینکه برای انجام امور مربوطه از طرف شرکت وکالت نامه داشته باشد. در کلیت ماجرا، فرقی میان مراحل دریافت کد کارگاهی تامین اجتماعی بین اشخاص حقیقی و حقوقی وجود ندارد. اما قبل از شروع کار باید مدارک را تهیه کنید که حتما تفاوت هایی با هم دارند. زمانی که برای دریافت کد بیمه شرکت حقوقی اقدام می کنید، به مدارکی از این دست نیاز دارید:
  • مجوز شروع فعالیت
  • یکی از قبوض شرکت (قبض آب، برق یا گاز) برای اینکه کد پستی را ثابت کنید
  • سند مالکیت و یا اجاره نامه دفتر کار
  • مدارک شناسایی کارفرما
  • روزنامه تأسیس
  • روزنامه تغییرات
  • فرم های مشخص شده از طرف سازمان تامین اجتماعی

رویال ثبت

کد کارگاهی تامین اجتماعی
کارشناسان رویال ثبت برای سهولت کار شما به صورت ۷/۲۴ (۲۴ ساعته در ۷ روز هفته) آماده پاسخ گویی به سؤالات شما هستند.

دریافت کد کارگاه تامین اجتماعی با کد ملی چگونه امکان پذیر است؟

کد کارگاهی تامین اجتماعی عددی ده رقمی است و از سوی سازمان تامین اجتماعی کشور به کارگاه هایی اختصاص داده می ‌شود که کارفرما در آن، به کارکنان دستمزد و حقوق می ‌دهد و آن ‌ها را بیمه تامین اجتماعی می ‌کند. 3 رقم اول کد کارگاهی تامین اجتماعی نشان ‌‌دهنده کد شعبه بیمه کارفرما، 3 رقم بعدی کد کارگاهی تامین اجتماعی زمینه فعالیت کارگاه و 4 رقم آخر هم نشان ‌دهنده شماره پرونده کارگاه در شعبه مذکور و مربوطه است. به این معنا که شخص چندمین مراجعه ‌کننده از این فعالیت برای اخذ کد کارگاهی است. در بعضی موارد هم کد کارگاهی تامین اجتماعی 11 رقمی است که رقم آخر آن معروف به دیجیت است، که در حقیقت رابطه ریاضی خاص بین آن 10 رقم اصلی را تعیین خواهد کرد.

برای اطلاع از بیمه تامین اجتماعی بودن یا نبودن کارکنان شرکت یا کارگاه می ‌توانید اقدام به استعلام کد کارگاهی بیمه تامین اجتماعی نمایید و از درست بودن آن اطمینان حاصل کنید. از عوامل مهم دیگر در ضرورت دریافت کد کارگاهی تامین اجتماعی کشور به شرح زیر است:

* پیشگیری از سوءاستفاده دیگر اشخاص از کد شما

* سهولت و راحتی در جمع ‌آوری سوابق برای بازنشستگی

* انجام فعالیت ها و امور مربوط به بیمه تنها با استفاده از کد کارگاه

* مختص افراد مستمری ‌بگیران و بیمه‌ شده

* کدی منحصر بفرد و یکتا که تنها یک بار به شرکت اختصاص داده می ‌شود.

پس بنابراین استعلام و دریافت کد کارگاهی بیمه تامین اجتماعی امری ضروری است.

اما آیا می شود برای اشخاص حقیق با کد ملی آن را اخذ کرد؟ در پاسخ باید بگویم بله، البته در کنار کد ملی به مدارک دیگری به شرح زیر نیاز است.

مدارک لازم جهت دریافت کد کارگاهی تامین اجتماعی برا اشخاص حقیقی:

* جواز کسب صنفی معتبر موقت یا دائم

* پروانه بهره ‌برداری یا تاسیس فعالیت

* اسناد اجاره یا مالکیت محل فعالیت

* تأییدیه مجمع امور صنفی یا اتحادیه مربوطه مبنی بر بهره‌برداری و کارفرمایی کارگاه

* مدارک هویتی شامل کارت ملی و شناسنامه

اما چگونه کد کارگاهی تامین اجتماعی را استعلام نماییم؟

برای استعلام کد کارگاهی بیمه تامین اجتماعی از طریق سامانه استعلام کد کارگاهی نیاز است قبل از هر چیز نام کارگاه مورد نظر را به طور کامل داشته باشید. در دست داشتن اسم کارگاه علاوه بر تسریع در روند استعلام، امکان خطا را نیز کاهش می ‌دهد.

پس از آن وارد سایت http://www.ilenc.ir شوید.

بعد از ورود به این سایت می ‌توانید با وارد نمودن نام کارگاه در فیلد «نام شخصیت» که منظور از آن همان شخصیت حقوقی و کارگاه می ‌باشد و پس از آن زدن کلیدجستجو، به اطلاعاتی کلی در ارتباط با کارگاه مورد نظرتان، از جمله شماره ثبت کارگاه و کد کارگاهی تامین اجتماعی دست یابید.

از راه ‌های دیگر استعلام کد کارگاهی بیمه تامین اجتماعی با کد ملی، مراجعه به سایت ‌های irsherkat.ssaa.ir یا rooznamehrasmi.ir است. در این سایت ها هم می ‌توانید با وارد نمودن نام شرکت و شماره ملی به شماره ثبت شرکت و دیگر اطلاعات در رابطه با آن دست یابید.

از آن جا که دریافت و استعلام این کد کمی پیچیده است، بهتر است برای اخد آن با فردی متخصص و مجرب مشورت نمایید. کارشناسان کارآزموده مجموعه رویال ثبت آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در این رابطه می باشند.

موقعیت مکانی شرکت رویال ثبت
در نظر داشته باشید که زمان اقدام برای دریافت کد کارگاه تامین اجتماعی شرکت حقوقی، مدارک متفاوت بوده و شما باید اسناد زیر را در اختیار داشته باشید.
  • مجوز شروع فعالیت
  • سند ملک یا اجاره نامه
  • تأییدیه صنف (در صورت نیاز)
  • مدارک هویتی فرد متقاضی
پس از جمع آوری تمامی مدارک خواسته شده و تحویل آنها به نزدیک ترین شعبه به محل کار خود، مراحل گرفتن کد کارگاهی تامین اجتماعی را شروع کنید. این مراحل با بازرسی کارشناسان این مجموعه ادامه پیدا کرده و در صورت تأیید آنها، می توانید کد 10 رقمی کارگاهی خود را دریافت کنید.

مشاوره

جهت مشاوره با کارشناسان ما می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن همراه:  ۰۹۱۲۰۲۰۸۸۰۳ – ۰۹۱۲۰۲۱۷۸۸۵ – ۰۹۱۲۰۲۰۸۸۰۴

شماره تماس:  ۰۲۱۷۹۶۲۴- ۰۲۱۲۲۸۹۰۱۲۰

مزایای دریافت کد کارگاهی تامین اجتماعی

یکی از مهم ترین دلایل اخذ کد کارگاهی بیمه تامین اجتماعی، رد کردن لیست بیمه کارکنان شرکت و یا کارگاه مورد نظر در سامانه تامین اجتماعی است، به همین سبب شرکت ها و کارگاه ها بعد از ثبت خود فوراً اقدام به اخذ این کد می کنند.

کد کارگاهی بیمه تامین اجتماعی چه مزایایی دارد؟ و چرا به آن اهمیت داده می‌ شود؟ در بخش زیر به بعضی مزایای دریافت کد کارگاهی بیمه تامین اجتماعی اشاره می‌ کنیم:

* حق اولاد به شخص تعلق می‌ گیرد.

* حق ماموریت تعلق می‌ گیرد.

* مرخصی ‌های قانونی به شخص تعلق می ‌گیرد.

* ارزاق تحویلی دارد.

* در هزینه های درمانی به فرد کمک می‌ شود.

* و … .

جهت اطلاع دقیق و بروز از مزایای کد کارگاهی بیمه تامین اجتماعی با رویال ثبت در ارتباط باشید.

استعلام کد کارگاهی تامین اجتماعی

کد کارگاهی تامین اجتماعی را می توان استعلام کرد. این کار به افراد نشان می دهد که فعالیت کارگاه قانونی است. این میان اگر فردی از کارمندان به امور جاری در بیمه خود شک دارد و یا سرمایه گذاری می خواهد با سازمان مذکور همکاری کند، می تواند با استعلام کد کارگاه تامین اجتماعی اطمینان لازم را به دست آورد. برای این کار می توانید به سامانه «استعلام شناسه ملی» رجوع کرده و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده، کد کارگاهی تامین اجتماعی شرکت مورد نظر خود را مشاهده کنید. برای این کار حتما باید نام کارگاه (شرکت مورد نظر) را بدانید. پس از این استعلام، موارد زیر را در یک جدول مشاهده خواهید کرد.
  • مرجع ثبتی شرکت (حقیقی یا حقوقی)
  • شناسه ملی شرکت ثبت شده
  • تاریخ تأسیس
  • تاریخ آخرین تغییرات شرکت
  • نام کامل شرکت
  • نوع فعالیت (سهامی خاص، با مسئولیت محدود، مؤسسه غیرتجاری و غیره)
  • شماره ثبت شرکت مورد نظر
  • اداره کل ثبت کننده شرکت
  • واحد ثبتی ثبت کننده شرکت
  • کد پستی شرکت
  • محل اقامت قانونی شرکت
  • وضعیت شرکت

راهنمای اخذ کد کارگاهی تامین اجتماعی

دریافت کد کارگاهی تامین اجتماعی از سازمان مراحلی دارد که هر شرکتی (شخص حقوقی) باید از ابتدا آن را طی نموده تا تشکیل پرونده انجام و در مرحله آخر نیز کد بیمه کارگاه فعال را دریافت نماید.

در اینجا به مراحل و راهنمای اخذ کد کارگاهی تامین اجتماعی برای اشخاص حقوقی می پردازیم:

مرحله 1: شخص متقاضی برای دریافت کد بایستی نخست در سامانه به عنوان شخصیت حقوقی ثبت نام نماید و جهت تکمیل مدارک و دریافت فرم ها به سازمان تامین اجتماعی برای لیست مدارک مورد نیاز مراجعه کند.

مرحله 2: بعد از تکمیل فرم و مدارک مربوطه باید آن ها را در سامانه بارگذاری کرد و به صورت فیزیکی نیز به واحد سازمان تامین اجتماعی در منطقه خود برای تحویل مراجعه نمود.

مرحله 3: در مرحله سوم برای شرکت مورد نظر درخواست بررسی و بازبینی مدارک به واحد بازرسی سازمان ارسال می شود که در این گام در یک روز کاری مامور به محل شرکت مذکور مراجعه کرده تا کد به صورت غیرعال به شرکت تعلق یابد.

مرحله 4: بعد از گذشت چند هفته و بعضی از مراحل، بازرس برای بازرسی از اعضا رد شده در لیست و بازدید از محل به شرکت مذکور مراجعه می کند و بعد از تایید نهایی کد کارگاهی به شما تعلق می گیرد.

نکته مهمی که بایستی به آن توجه داست، مهلت ارسال لیست بیمه می باشد، در پایان هر ماه مهلتی 5 روزه برای وارد نمودن اطلاعات همگی افراد شرکت دارید. بعد از گذشت این مهلت بعد از ورود با کد کارگاهی به سایت مربوطه، امکان و قابلیت ویرایش لیست اعضا را نخواهید داشت.

** متقاضیان دریافت کد کارگاهی بیمه می توانند به نمایندگی از اشخاص حقوقی هم برای کسب این جواز قانونی اقدام نمایند. مدارکی که باید توسط اشخاص حقوقی ارائه شود به شرح موارد زیر است:

* قبض برق، تلفن

* تاییدیه پستی محل فعالیت

* اظهارنامه مربوطه

* اساسنامه شرکت

* سند مالکیت و یا اجاره نامه

* شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل و نیز اعضای هیئت مدیره شرکت

* روزنامه رسمی کشور حاوی آگهی تاسیس شرکت مربوطه

* آخرین روزنامه تغییرات شرکت (در صورت تغییرات)

* شماره حساب بانکی شرکت مذکور

* درخواست کتبی روی سربرگ

* دفترچه بیمه اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت

مشاوره

جهت مشاوره با کارشناسان ما می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن همراه:  ۰۹۱۲۰۲۰۸۸۰۳ – ۰۹۱۲۰۲۱۷۸۸۵ – ۰۹۱۲۰۲۰۸۸۰۴

شماره تماس:  ۰۲۱۷۹۶۲۴- ۰۲۱۲۲۸۹۰۱۲۰

فرم دریافت کد کارگاهی تامین اجتماعی

کد کارگاهی تامین اجتماعی را با پر کردن فرم های مشخص سازمان تامین اجتماعی می توان دریافت کرد. در متن این فرم ها باید تمامی اطلاعات خواسته شده در به صورت دقیق وارد کنید تا هیچ منافاتی با اصل ماجرا وجود نداشته باشد. در صورت وجود نواقص و یا مغایرت ها، بازرسان این سازمان پرونده شما را رد و یا تعلیق خواهند کرد.

بازرسان این مجموعه حدود یک هفته بعد از دریافت مدارک شما، برای بازرسی کارگاه/ شرکت مراجعه خواهند کرد. گزارش آنها موجب دریافت کد کارگاهی تامین اجتماعی شما می شود.

همچنین مهم است که متن درخواست کد کارگاهی تامین اجتماعی خود را با بیانی خوانا نوشته باشید. در این متن علاوه بر نام کامل کارگاه، شماره ثبت و آدرس پستی خود، خوب است که تاریخ تأسیس شرکت را نیز وارد کنید.

لازم است این نکته را نیز بدانید که کد کارگاهی تامین اجتماعی قابل تغییر است. این مهم زمانی رخ می دهد که شما دفتر اصلی شرکت را تغییر داده باشید و این کار موجب شود که منطقه شما تغییر کرده باشد. پس لازم است که در شعبه جدید سازمان تامین اجتماعی پرونده تشکیل داده و کد کارگاهی تامین اجتماعی خود را تغییر دهید. این کار نیز نیازمند تکمیل فرم های لازم و تحریر درخواست دریافت کد کارگاهی تامین اجتماعی جدید است.

جریمه عدم دریافت کد کارگاهی تامین اجتماعی

کد کارگاهی تامین اجتماعی شرط اول و مهم بیمه کل کارگاه است. اشاره کردیم که بدون در اختیار داشتن این کد، نمی توانید برای بیمه کارمندان و کارگران خود اقدامی را در نظر بگیرید. این کار باعث می شود تا کارفرما جریمه های سنگینی را پرداخت کند. در خاطر داشته باشید که پس از دریافت کد کارگاهی تامین اجتماعی باید لیست بیمه شدگان را به همراه تصویر آنها به سازمان تامین اجتماعی ارسال کنید. پس از آن نیز باید این لیست به صورت ماهانه ارسال شود. عدم توجه به این موضوع نیز شما را درگیر جریمه های سنگین خواهد کرد.

بنا بر اعلام سازمان تامین اجتماعی این تأخیر موجب می شود تا شما به میزان 2% حق بیمه در هر ماه را به صورت جریمه به این سازمان بدهید. البته این جریمه ها در صورت خوش قولی کارفرما و پرداخت تعرفه ها قبل از صدور برگ لازم الاجرا، می تواند شامل 30% معافیت باشد.

مسائل مربوط به کد کارگاهی تامین اجتماعی، برای برخی از ما کمی پیچیده است و شاید ابهاماتی را به همراه داشته باشد. برای رفع این موارد می توانید از سرویس مشاوره رایگان رویال ثبت استفاده کرده و از تجربیات کارشناسان این مجموعه بهره مند شوید. رویال ثبت با موفقیت در به ثمر رساندن بیش از 12000 پرونده مختلف، این توانایی را دارد که سوالات شما را در زمینه های مختلف مربوط به ثبت شرکت، اخذ کد اقتصادی، دریافت کارت بازرگانی، اخذ کد کارگاهی تامین اجتماعی، امور مالیاتی و مواردی از این دست، پاسخ دهد.

هزینه دریافت کد کارگاهی تامین اجتماعی چقدر است؟

در پاسخ به این سوال که هزینه دریافت کد کارگاهی بیمه تامین اجتماعی چقدر است؟ باید بگوییم که این عدد، عددی ثابت نیست و بسته به نوع حقیقی یا حقوقی و دیگر عوامل مختلف متفاوت خواهد بود، پس بنابراین نمی توان به صورت دقیق هزینه دریافت کد کارگاهی بیمه تامین اجتماعی را مشخص نمود. برای اطلاع از قیمت و هزینه دریافت کد کارگاهی بیمه تامین اجتماعی، با کارشناسان مجرب مجموعه ثبتی رویال ثبت در ارتباط باشید.

سوالات متداول

کد کارگاهی تامین اجتماعی را می توان استعلام کرد. این کار به افراد نشان می دهد که فعالیت کارگاه قانونی است. این میان اگر فردی از کارمندان به امور جاری در بیمه خود شک دارد و یا سرمایه گذاری می خواهد با سازمان مذکور همکاری کند، می تواند با استعلام کد کارگاه تامین اجتماعی اطمینان لازم را به دست آورد.
کد کارگاهی تامین اجتماعی را با پر کردن فرم های مشخص سازمان تامین اجتماعی می توان دریافت کرد. در متن این فرم ها باید تمامی اطلاعات خواسته شده در به صورت دقیق وارد کنید تا هیچ منافاتی با اصل ماجرا وجود نداشته باشد. در صورت وجود نواقص و یا مغایرت ها، بازرسان این سازمان پرونده شما را رد و یا تعلیق خواهند کرد.
کد کارگاهی تامین اجتماعی شرط اول و مهم بیمه کل کارگاه است. اشاره کردیم که بدون در اختیار داشتن این کد، نمی توانید برای بیمه کارمندان و کارگران خود اقدامی را در نظر بگیرید. این کار باعث می شود تا کارفرما جریمه های سنگینی را پرداخت کند. در خاطر داشته باشید که پس از دریافت کد کارگاهی تامین اجتماعی باید لیست بیمه شدگان را به همراه تصویر آنها به سازمان تامین اجتماعی ارسال کنید. پس از آن نیز باید این لیست به صورت ماهانه ارسال شود. عدم توجه به این موضوع نیز شما را درگیر جریمه های سنگین خواهد کرد.

2 پاسخ

  1. سلام ، چگونه میتوانیم از کد کارگاهی سایرین مطلع شویم و از کجا میتوانیم استعلام بگیریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید.

× پشتیبانی آنلاین