جستجو

خروج از شرکت

خروج از شرکت - رویال ثبت
مطالبی که در ادامه خواهید خواند...
فهرست مطالب

اظهارنامه خروج از شرکت چیست؟

خروج از شرکت می تواند مسئله ای بین شرکا و سهامداران یک شرکت باشد که با طی مسیر قانونی آن میسر خواهد شد. از این رو مهم است که بدانید برای این کار باید اظهارنامه مشخصی را تکمیل کرده و با انجام مراحل خاص به این ماجرا خاتمه دهید. در متن حاضر این مسئله را با هم مرور می کنیم و سعی خواهیم داشت که تمامی موارد مهم در مبحث خروج از شرکت را بررسی نماییم. از انواع خدمات رویال ثبت می توان به پلمپ دفاتر  و… می باشد.

برای اطلاعات بیشتر ویدیو های ما را در آپارات ببینید.

نحوه خروج شرکا از شرکت

خروج از شرکت به صورت واگذاری سرمایه به شخص ثالث، بدون رضایت تمامی شرکای یک شرکت امکان پذیر نیست. این اصل در همین ابتدای کار به خاطر بسپارید. اهمیت این مسئله تا آنجاست که در ماده 123 قانون تجارت نیز از آن صحبت شده است. در صورت موافقت تمامی شرکا، باید همانند زمانی که فردی به جمع شرکا اضافه می شود، نوع مبادله سرمایه شرکت مابین شرکا به وضوح مشخص شود. این مورد به دو صورت انجام خواهد شد.
  • سهم الشرکه در زمان خروج از محل سرمایه شرکت پرداخت شود. به این معنا که مبادله بین اشخاص حقیقی و حقوقی است ارزش سرمایه شرکت به همراه ارزیابی های دفتری سرمایه، ملاک این نوع حسابرسی است.
  • سرمایه توسط فردی که می خواهد خارج شود به دیگر شرکا واگذار گردد. در این وضعیت تنها اشخاص حقیقی می توانند به واگذاری سرمایه بپردازند و رویدادها فقط با توجه به ارزش سرمایه ثبت شده در دفترهای مالی ثبت می شوند.
در نتیجه برای بررسی نحوه خروج از یک شرکت باید بدانید که این دو مهم را در نظر داشته اید و بعد از آن مراحل این کار را شروع کنید.

رویال ثبت

خروج از شرکت
برای پاسخ گویی به سؤالات خود در این زمینه، می توانید در هر ساعت از شبانه روز و هر کجا که هستید، با رویال ثبت تماس گرفته و بدون فوت وقت، مراحل لازم برای انجام این کار را شروع کنید.

ثبت خروج از شرکت

خروج از شرکت را باید به صورت کاملا قانونی ثبت کرد. این مسئله یک بازی بین دو دوست نیست که به راحتی حل و فصل شود. لازم است که در این باره جلسه ای تشکیل شود، صورتجلسه خروج از شرکت تنظیم شده و به امضای تمامی اعضای شرکت برسد. پس از آن اظهارنامه مربوطه را تکمیل و تقدیم اداره ثبت شرکت ها می کنید. تمامی این روند برای شرکت ها یکسان است. شاید در نگاه اول هم بسیار سهل و آسان باشد اما باید بدانید که در این نوع تغییرات شرکتی که با موارد مالی سر و کار دارید، باید نهایت دقت را در عملکرد خود و همکاران داشته باشید. بهتر آن است که فردی متخصص و متبحر به این نوع بررسی ها، عنان کار را در دست بگیرد.

مشاوره

جهت مشاوره با کارشناسان ما می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن همراه:  ۰۹۱۲۰۲۰۸۸۰۳ – ۰۹۱۲۰۲۱۷۸۸۵ – ۰۹۱۲۰۲۰۸۸۰۴

شماره تماس:  ۰۲۱۷۹۶۲۴- ۰۲۱۲۲۸۹۰۱۲۰

نامه خروج از شرکت

خروج از شرکت باید با تنظیم نامه ها و فرم های خاص خود انجام شود. البته در کنار این مهم باید تمامی مدارک مهم برای این کار را نیز در دست داشته باشید. اولین مهم ترین سند برای ثبت خروج از شرکت، صورتجلسه و یا همان نامه خروج شریک از شرکت است. در این سند به تمامی شروط کار خود اشاره کرده و تأییدیه اعضای اصلی شرکت را دریافت می کنید. مناسب است که در انتهای متن نیز فردی را که وکالت دارد برای پیگیری امور به اداره ثبت شرکت ها مراجعه کند، معرفی نمایید. ذکر نام و نام خانوادگی این شخص در کنار کد ملی او، کفایت می کند.
موقعیت مکانی شرکت رویال ثبت

مشاوره حقوقی خروج از شرکت

خروج از شرکت را با تکیه بر تجربیات اراد کاربلد انجام دهید. برریب مسائل مالی شرکت شما، امری کوچکی نیست و نمی توان آن را بر عهده هر فردی گذاشت. پیشنهاد ما این است که برای اخذ مشاوره حقوقی در مورد خروج از شرکت و مسائلی از این دست که ارتباط مستقیم با تغییرات شرکت شما دارد، از سرویس مشاوره رایگان رویال ثبت استفاده کنید.

خروج از شرکت با مسئولیت محدود

خروج از شرکت در شرکت با مسئولیت محدود، تفاوت چندانی با روند کلی ذکر شده ندارد. تنها این نکته را در خاطر داشته باشید که اگر تعداد اعضای هیئت مدیره از 12 نفر بیشتر بود، باید هیئت ناظر بر عملکرد این افراد نظارت کافی را داشته باشد. همچنین اگر ای خروج از شرکت با کاهش سرمایه کلی شما همراه است، صورتجلسه مربوطه را در عرض یک ماه آماده کرده و به اداره ثبت شرکت ها ارسال کنید. انجام تمامی تغییرات لازم در شرکت به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه اداره ثبت شرکت ها انجام می شود. این مسئله در ارتباط مستقیم با مهارت شما برای استفاده از این سامانه است.

مراحل خروج از شرکت

بسته به این که نوع شرکت چه باشد، مراحل خروج شریک از شرکت متفاوت خواهد بود. همان گونه که در بخش های قبلی ذکر شد، برای خروج از شرکت در بعضی شرکت ها بایستی اظهارنامه تنظیم نمود و در برخی دیگر خیر. بنابر این این مراحل متفاوت خواهد بود و توصیه می شود برای انجام درست این کار با افراد مجرب در این زمینه همچون کارشناسان رویال ثبت در ارتباط باشید.

مشاوره

جهت مشاوره با کارشناسان ما می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن همراه:  ۰۹۱۲۰۲۰۸۸۰۳ – ۰۹۱۲۰۲۱۷۸۸۵ – ۰۹۱۲۰۲۰۸۸۰۴

شماره تماس:  ۰۲۱۷۹۶۲۴- ۰۲۱۲۲۸۹۰۱۲۰

فرم خروج از شرکت

خروج از شرکت (همان طور که به آن اشاره شد) مستلزم تهیه تمامی مدارک لازم است. این مدارک عبارتند از:
  • فرم خروج از شرکت یا همان صورتجلسه خروج
  • مدارک هویتی تمام اعضای شرکت
  • لیست کامل سهامداران با تعیین میزان سهام هر کدام به صورت جداگانه
  • مدارک هویتی شرکت (اساسنامه، روزنامه تأسیس و روزنامه تغییرات)
توجه داشته باشید که وجود نقص و یا تناقض در هر کدام از این مدارک می تواند موجب تغییر مسیر و توقف در مراحل ثبت خروج از یک شرکت باشد. مهمتر از همه تحریر و تکمیل فرم خروج است که باید نکات خواسته شده در آن را به یاد بسپارید. برای نمونه، در صورتی که مجمع عمومی تشکیل شده، به هیئت ناظر وابسته است (به این مهنا که تعداد اعضای هیئت مدیره از 12 نفر بیشتر است و شما باید 3 نفر را به عنوان ناظر انتخاب کنید) مهم است که در همان ابتدای فرم خروج از شرکت، نام و مشخصات این افراد ذکر شده و تأیید نظراتشان را درج نمایید.

نمونه صورتجلسه خروج از شرکت

در بخش های قبل این مطلب، به تعریف اظهارنامه خروج از شرکت پرداختیم و توضیح دادیم که در چه شرکت هایی، خروج شریک از شرکت نیاز به ارسال اظهارنامه خروج شریک از شرکت می باشد. حال در این بخش، یک نمونه رایج از اظهارنامه خروج شریک از شرکت را برای شما آورده ایم، تا در صورت نیاز به ارسال این اظهارنامه، با وارد نمودن اطلاعات شخصی خود و شرکتی که شریک آن می باشید، اقدام به ارسال اظهارنامه خروج شریک از شرکت نمایید. نمونه اظهارنامه خروج شریک از شرکت: با سلام احتراما معروض می دارد که اینجانب……………………………. فرزند ……………………………. به شماره ملی ……………………………. و شماره شناسنامه ……………………………. قصد انتقال سهم الشرکه خود به ارزش ……………………………. را به آقا/خانم …………………………….داشته؛ لذا با ارسال این اظهارنامه قصد خود برای خروج از شرکت و انتقال سهم الشرکه خود به آقا/ خانم ……………………………. را به اطلاع شما رسانیده و درخواست دارم تا با خروج اینجانب از شرکت ……………………………. موافقت نمایید.

صورتجلسه خروج از شرکت

خروج از شرکت تنها با تنظیم صورتجلسه مشخص آن قابل انجام است. این مهم را چند بار تکرار کردیم تا اهمیت آن در خاطر شما حک شود. زمان تحریر این سند به یاد داشته باشید که:
  • اطلاعات شرکت (نام، میزان سرمایه، شماره ثبت و آدرس محل برگزاری جلسه) به طور دقیق وارد شده باشد.
  • تاریخ جلسه (روز و ساعت) وارد شود
  • تمام اعضای جلسه آن را امضا کنند
  • نماینده شرکت جهت پیگیری امور معرفی شود
خروج از شرکت و بررسی مسائل مربوط به آن، کاری سهل و بدون چالش نیست؛ لذا مهم است که مراحل آن را بدون توقف انجام دهید. با اعتماد به کارشناسان رویال ثبت، می توانید این مسیر را برای خود هموار کرده و موانع را به راحتی کنار بزنید. رویال ثبت با تکیه بر تجربه 17 ساله خود، بهترین پیشنهادها را به شما ارائه می کند.

سوالات متداول

خروج از شرکت در شرکت با مسئولیت محدود، تفاوت چندانی با روند کلی ذکر شده ندارد. تنها این نکته را در خاطر داشته باشید که اگر تعداد اعضای هیئت مدیره از 12 نفر بیشتر بود، باید هیئت ناظر بر عملکرد این افراد نظارت کافی را داشته باشد.
  • فرم خروج از شرکت یا همان صورتجلسه خروج
  • مدارک هویتی تمام اعضای شرکت
  • لیست کامل سهامداران با تعیین میزان سهام هر کدام به صورت جداگانه
  • مدارک هویتی شرکت (اساسنامه، روزنامه تأسیس و روزنامه تغییرات)
خروج از شرکت و بررسی مسائل مربوط به آن، کاری سهل و بدون چالش نیست؛ لذا مهم است که مراحل آن را بدون توقف انجام دهید. با اعتماد به کارشناسان رویال ثبت، می توانید این مسیر را برای خود هموار کرده و موانع را به راحتی کنار بزنید. رویال ثبت با تکیه بر تجربه 17 ساله خود، بهترین پیشنهادها را به شما ارائه می کند.

3 پاسخ

  1. با سلام و احترام
    برای ثبت صورت جلسه عمومی فوق العاده در گام “سهام اشخاص” نام اشخاص را نشان نمی دهد در صورتی که در گام اشخاص اسامی اطلاعات اشخاص حقیقی به طور کامل ثبت شده و در همین مرحله هم تغییرات هم ثبت شده است ولی در گام سهام اشخاص هیچ نامی نشان نمی دهد.
    لطفا راهنمایی ام کنید .
    با تشکر از پیگیری هاتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید.

× پشتیبانی آنلاین