جستجو

ثبت شرکت در کشور عمان

آخرین مقالات
ثبت شرکت در کشور عمان - رویال ثبت

عمان کشوری است جزو کشورهای حوزه خلیج فارس ، عرب زبان ، که در خاورمیانه واقع شده است . پایتخت این کشور مسقط میباشد جمعیت این کشور حدود 3 میلیون نفر میباشد . درآمد عمده این کشور از نفت میباشد . این کشور با یمن ، امارات ، عربستان سعودی هم مرز میباشد و با ایران مرز آبی دارد .

ثبت شرکت در کشور عمان

کشاورزی و صید نیز از دیگر منابع مالی این کشور کم جمعیت میباشد .واحد پول این کشور ریال عمان میباشد . این کشور از  ثبات اقتصادی نسبتا خوبی برخوردار است .آب و هوای این کشور گرم و خشک میباشد و اقلیم آن بصورت بیابانی میباشد .سیاست این کشور در قبال همه کشورها محافظه کارانه بوده و از طرفی ارتباط خوبی همواره با ایران دارد .
این کشور 22 امین کشور نفت خیز جهان میباشد .
از لحاظ ثبت شرکت در این کشور ، عمان دارای یک اقتصاد آزاد میباشد و شرکتها میتوانند براحتی در پانجا فعالیت نمایند . شرکتها از لحاظ رتبه و درجه به 5 گروه تقسیم میشوند از رتبه 4 که ضعیفترین نوع شرکت محسوب میشود تا گرید ممتاز که قویترین نوع تلقی میگردد . کارشناسان ثبت شرکت در عمان با پارامترهایی کهبرای ارزیابی شرکت در نظر میگیرند برای آن گرید مورد نظر را مشخص مینمایند .شرکتهایی که برای آنها گرید 1 را در نظر میگرند میتوانند تنها به کشور عمان بدون ویزا رفت و آمد کنند اما شرکتی که بعنوان شرکت ممتاز باشد میتوانند به هر یک از کشورهای حوزه خلیح فارس بدون ویزا رفت و آمد کنند .
شرایط ثبت شرکت در عمان
برای ثبت شرکت در عمان باید 30 در صد به نام یک شخص یا کفیل عمانی و 70 در صد به نام طرف ایرانی در نظر گرقته میشود . اما این درصدها ربطی به میزان بهرهمندی از سود و یا زیان شرکت نمیباشد . یعنی طرف عمانی به هیچ وجه نه در سود و نه در زیان شرکت هیچکونه دخل و تصرفی نخواهد  داشت .همچنین در نحوه اداره شرکت و سود سالیانه و شرکت در مجامع سالیانه این شرکت نمیتواند دخالتی نماید . در صد سهم کفیل تنها جنبه صوری دارد . برای ثبت شرکت در عمان که 3 الی 4 ماه زمان میبرد . در این روش حتما باید مکانی برای محل فعالیت شرکت اجاره یا خریداری شود . سپس باید افرادی عمانی در آن استخدام گردند . در این دوره که تقریبا حدود 180 روز زمان میبرد کارشناسان اقدام به بازدید از دفتر و بازرسی توسط ادارات دولیتی آن کشور مینمایند .این روش دارای مزایای زیاد از جمله کسب اقامت کشور عمان میباشد . 
اما روش دیگر ی که ساده تر است بدین شکل است که  1 ماه زمان میبرد و نیازی به اجاره دفتر نمیاشد . اما از مزایای حالت اول نیز برخوردار نخواهد بود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید.

× پشتیبانی آنلاین