جستجو

ثبت شرکت استارت آپ

آخرین مقالات
ثبت شرکت استارت آپ - رویال ثبت
کارشناسان شرکت رویال آماده هر گونه همکاری در ثبت شرکت استارت آپ، و ارائه خدمات دیگر میباشد

ثبت شرکت استارت آپ

کسب وکارها برای فعالیت در فضای مجازی و جلوگیری از بروز مشکلات قانونی باید مجوز های زیر را بگیرند :

  1. نماد تجارت الکترونیک
  2. ساماندهی رسانه های دیجیتال
  3. مجوز نظام صنفی رایانه ای
  4. عضویت در انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی
  5. پروانه از اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی

تذکر : در زمان اخذ هر یک از مجوزها به فکر ثبت علامت تجاری باشید . بسیاری از استارت آپ ها که در ابتدای امر در گیر راه اندازی کسب و کار و در گیر و دار اخذ مجوزات مختلف هستند متاسفانه از این مهم غافل میشوند .و با رشد کسب کارشان متاسفانه تازه به سرافت ثبت برند تجاری میافتند که احتمال سو استفاده برخی افراد قرار  گیرد .

استارت آپ و نیازهای حقوقی و قانونی آن

ایده خود را پیش از اجرا برای کسی بازگو ننمایید و مراقب ایده خود باشید . زیرا ایده تحت حمایت قانونی قرار ندارد .

پیش از مطرح کردن ایده خود با سرمایه گذار یا شرکا خود با آنها قرار داد عدم افشای اطلاعات منعقد کنید .

چنانچه میخواهید ایده خود را با همکاری افراد دیگراجرایی نمایید جهت تنظیم روابط خود با آنها قرار مشارکت امضا کنید این قرارداد شفاف باشد. وکلای خبره ثبت رویال امکان تنظیم قراردادهای مشارکت استارت آپها را خواهند داشت .

لازم نیست کلیه اشخاصی که در این استارت آپ با شما همکار بوده اند را با خود شریک کنید میتوانید در قالب قرارداد کار یا قرارداد مشاوره با ایشان همکاری نمایید .

در تاسیس و ثبت شرکت خود نیز در اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری اقدامات لازم را انجام دهید زیرا تاسیس شرکت در یک زمان کوتاه امکانپذیر است . برای ثبت یک شرکت استارت آپ باید موارد زیر را به دقت انجام دهید :

  • تدوین یک موضوع فعالیت جامع که کلیه زیر و بمهای یک استارت آپ در آن گنجانده شده باشد .
  • تدوین یک اساسنامه کامل و جامع که جلوی هر گونه سو استفاده را توسط شرکا بگیرد و همه چیز بصورت شفاف در آن بیان شده باشد .
  • تعیین سهم هر یک از شرکا ، چه کسی مدیر عامل و چه کسی رییس هیات مدیره باشد . در صد سهم هر یک از اعضا مشخص باشد .
  • حق امضا مشخص شود اینکه چه کسی یا کسانی اوراق تعهد آ<ر شرکت را امضا نمایند .

در صورت حصول دارایی فکری قابل ثبت حتما آنرا ثبت نمایید مثلا اقدام به ثبت اختراع نمایید یا اگر طرحی نظیر طرح صنعتی در ذهن دارید ثبت نمایید .تا جلوی هر گونه سو استفاده از آن گرفته شود .

حقوق معنوی یک دارایی فکری متعلق به ایجاد کننده و پدید آورنده است که لزوما باید یک شخص حقیقی باشد و قابل واگذاری به دیگری نیست در حالی که حقوق مادی میتواند متعلق به شخص حقیقی یا حقوقی باشد و قابل انتقال به دیگری است و حقوق انحصاری آن برخلاف حقوق معنوی محدود به مدت معینی است .

اگر در توافق نامه با سرمایه گذار 50 درصد حقوق مادی را به سرمایه گذار اختصاص داده اید سعی نمایید ثبت اختراع را فقط و فقط به نام خود ثبت نمایید .

نام شرکت و نام محصول و علامت تجاری خود را به گونه ای انتخاب کنید تا مشابهت گمراه کننده ای برای مصرف کننده وجود نداشته باشد .

در تنظیم اساسنامه شرکت باید به موارد زیادی دقت نمایید از جمله حد نصاب مجامع که در صوت عدم همکاری سرمایه گذار یا مخترع حقوق قانونی طرف مقابل به خطر نیافتد .

ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها لزوما به منزله مجوز قانونی جهت انجام موضوع مندرج در اساسنامه شرکت نیست زیرا قطعا در موارد محدودی ثبت شرکت منوط به اخذ مجوز است .

شرکا نمیتوانند شریک دیگر را مجبور نمایند تا نسبت به سهم خودش آورده جدید به شرکت تزریق نماید بنایر این پیش از گسترش فعالیت در خصوص نحوه فعالیت و نحوه تامین سرمایه لازک جهت تجاری سازی محصول اتخاذ تصمیم کنند .

کارشناسان شرکت رویال آماده هر گونه همکاری در ثبت شرکت استارت آپ ، تنظیم اساسنامه مرتبط ، ثبت برند تجاری استارت آپها ،ثبت اختراع ، تنظیم قرارداد مشارکت با سرمایه گذار و ارائه خدمات دیگر میباشد .

گالری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید.

× پشتیبانی آنلاین