جستجو

انجام خدمات حسابداری

آخرین مقالات
انجام خدمات حسابداری - رویال ثبت

فهرست مطالب


انجام خدمات حسابداری در گذشته به این روش بود که سازمان ها و شرکت های مختلف، واحدی را به نام حسابداری در کنار دیگر واحد های شرکت داشتند و اعضای این گروه، تمامی موارد مالی شرکت را بررسی می کردند. اما دیر زمانی است که انجام این امور در شرکت های مختلف برون سپاری می شود و شما می توانید با استفاده از تجربیات شرکت های حسابداری و یا مؤسسات مختلفی که در این زمینه فعالیت دارند، روش کاری خود را تسریع کنید. در متن حاضر به بررسی این موضوع می پردازیم و مؤسسات برتر در ارائه و انجام خدمات حسابداری را معرفی می کنیم.

انجام خدمات حسابداری شامل چه چیزی می شود؟

انجام این خدمات شامل موارد مختلفی است که در آنها شرکت باید در راستای شفاف سازی امور مالی خود، تلاش مؤثری داشته باشد. در واقع مسئله حسابداری در رابطه مستقیم با فرایند سازی در جهت نظم دهی به امور مالی یک شرکت است. این فرایند از پروسه گزارش های مالی و تنظیم صورت حساب ها شروع شده و تا نوشتن ترازنامه و دفاتر مختلف برای پلمپ ادامه دارد.

توجه داشته باشید که انجام این امور باید به صورت مکانیزه باشد. در واقع انجام خدمات حسابداری باید با کمترین خطای ممکن صورت پذیرد و این مسئله تنها با مکانیزه شدن و استفاده از سیستم های حسابداری ممکن خواهد شد؛ لذا مهم است که با در اختیار داشتن یک نرم افزار به روز، کار خود را به درستی انجام دهید. در صورتی که از برون سپاری انجام خدمات حسابداری استفاده می کنید، این مهم باید زمان انتخاب یک مؤسسه برای انجام این نوع خدمات در نظر شما باشد. مؤسسه مذکور باید بتواند با استفاده از کارشناسان متبحر و سیستم های به روز تمامی مسائل مالی شما را رسیدگی کند.

شرکت انجام خدمات حسابداری چه خدماتی را ارائه می دهد؟

انجام  خدمات حسابداری جزو اصلی ترین و مهم ‌ترین نیاز های هر شرکت کوچک و بزرگ است. یک شرکت، باید یک یا چندین شخص را به منظور رسیدگی به صورت های مالی اساسی شرکت استخدام نماید. گاهی اوقات اشخاص درون شرکت توانایی این را ندارند که  از پس این کار بر آیند. به همین سبب بسیاری از مجموعه‌ ها و شرکت ها تصمیم می ‌گیرند امور حسابداری خود را به دیگر مجموعه ‌های مختصص بسپارند. در این بخش به این موضوع می‌ پردازیم و انواع خدمات حسابداری را معرفی می ‌نماییم. با ما در رویال ثبت همراه باشید تا با انجام خدمات حسابداری آشنا شوید و در صورت لزوم، انجام خدمات حسابداری خود را به کارشناسان رویال ثبت بسپارید.

به طور کلی انجام خدمات حسابداری به انواع مختلفی تقسیم می شود که در این جا به چندی از انواع خدمات حسابداری می پردازیم:

خدمات مالیاتی

پرداخت و محاسبه مالیات از اولین و مهم ترین مواردی است که هر شرکتی باید در نظر داشته باشد. وجود قوانین پیچیده و متعدد برای دریافت و محاسبه مالیات، سبب شده تا مدیریت مالیات یک شرکت یا مجموعه به کاری سخت تبدیل شود. اگر در انجام فرایند امور مالیاتی از افراد با تجربه استفاده نشود، به وجود آمدن مشکلات قانونی، مالی و مواجهه با جریمه‌ های سنگین مالیاتی دور از انتظار نیست.

خدماتی معمولا شرکت های انجام خدمات حسابداری در این زمینه ارائه می کنند به شرح زیر است:

 * تنظیم و تهیه اظهارنامه مالیات برای افراد حقیقی

* تنظیم و تهیه اظهارنامه مالیات برای افراد حقوقی

 * تنظیم و تهیه اظهارنامه مالیات اجاره

 * ایجاد اظهارنامه ارزش افزوده

 * تنظیم و تهیه و نیز ارسال گزارش‌ های معاملات فصلی

 * مشاوره جهت کاهش مالیات

 * مشاوره جهت معافیت مالیاتی

 * تنظیم و تهیه اظهارنامه مالیات حقوق

 * رسیدگی و بررسی به پرونده ‌های مالیاتی

انجام خدمات حسابداری - رویال ثبت

خدمات حسابداری

انجام خدمات حسابداری اصلی ‌ترین و مهم ترین خدمتی است که شرکت های حسابداری ارائه می ‌دهند. هر کسب و کار و شرکتی به انجام خدمات حسابداری نیاز دارد. خدمات حسابداری می ‌تواند به صورت داخلی یا برون سپاری انجام شود. باید گفت که بدون مدیریت امور حسابداری، انتظار شکست شرکت و کسب کار را باید داشته داشت. انجام خدمات حسابداری شامل موارد زیر می شود:

* تنظیم و تهیه اسناد حسابداری

* تنظیم گزارش های مربوط به سود و زیان

* راه اندازی سیستم مالی شرکت

* پشتیبانی از کسب و کار و نظارت بر امور حسابداری

* مشاوره ‌های اقتصادی و حسابداری

* کنترل و مدیریت حساب ‌های مالی

 * تهیه ترازنامه

 * تهیه و تنظیم گزارشات مالی معاملات

*  تنظیم گزارشات میزان نقدینگی و بودجه شرکت

 * بررسی آئین نامه‌ ها و قوانین برای پیاده سازی دقیق آن ها

خدمات مالی

خدمات مالی جهت امور معاملاتی انجام می‌ پذیرد. شرکت حسابداری باید با بررسی همگی فعالیت‌ ها و امور مالی شما، فرایند های کسب و کار شما را بهبود دهد و به سازماندهی آن ها مشغول شود. همگی اموری که در آن از گردش پول صحبت شود، به خدمات مالی شرکت مربوط است. خدمات مالی به شرح زیر است:

* تنظیم و تهیه گزارشات خرید و یا فروش شرکت

* مدیریت و بررسی حساب ‌های تجاری شرکت یا مجموعه

* انجام تحلیل‌ های بنیادی برای انحلال شرکت یا بقا آن

* انجام بررسی برای توسعه فعالیت ‌ شرکت

* تحلیل انتظارات سهام ‌داران شرکت برای سرمایه گذاری

* مقایسه ارقام با بودجه

* مقایسه ارقام واقعی با صنعت و کسب و کار مشابه

* تنظیم گزارشات افزایش سرمایه

* بررسی نسبت ‌های مالی

* تنظیم گزارشات مدیریتی

* تحلیل مالی و بررسی به صورت تکنیکال

خدمات حسابرسی

خدمات حسابرسی به تحلیل، بررسی، رسیدگی و ثبت به امور مالی و تراکنش ‌های مالی مربوط می شود. شرکت های انجام خدمات حسابداری، با بررسی ورودی‌ ها و خروجی‌ های مالی شرکت، پله رشد و ترقی کسب و کار شما خواهند بود. خدماتی که می ‌توانید از بخش حسابداری این شرکت ها می توانید انتظار داشته باشید:

 * مشاوره حسابرسی

* ارائه و انجام گزارش های حسابرسی داخلی

* ارائه و انجام گزارش های حسابرسی عملیاتی

* حسابرسی لازم برای افزایش سرمایه

* ارائه و انجام گزارش های حسابرسی به مراجع مرتبط همچون بانک

 * ارائه و انجام گزارش های حسابرسی قانونی

 * تهیه گزارش های فصلی

 * محاسبه دستمزد و حقوق پرسنل

* بررسی منظم موجودی شرکت و تطابق دادن آن با اسناد

موقعیت مکانی شرکت رویال ثبت

انجام خدمات حسابداری و مالیاتی

انجام این خدمات در رابطه تنگاتنگ با امور مالیاتی است. در واقع این دو مهم از یکدیگر جدا نیستند و انجام مورد اول برای تنظیم مورد دوم مورد نظر همگان خواهد بود. برای این کار هر حسابدار باید از ابتدای کار خود در شرکت، تمامی فاکتورهای لازم را در دفاتر قانونی ثبت نماید. توجه به جزئیات وارد شده در هر فاکتور و اعمال درست آن در دفاتر و یا سیستم های حسابداری بسیار مهم است. زیرا در زمان بررسی امور مالیاتی یک سازمان، همین جزئیات است که مورد توجه کارشناسان قرار گرفته و پیچیدگی های مختلفی را برای هر شرکت به وجود خواهند آورد.

امور حسابداری یکی از مهمترین مسائل پیش روی هر سازمان است که باید با نهایت دقت انجام شود و جزو اموری نیست که همگان از پس آن برآیند. این مهم مستلزم دانش و تجربه کافی افراد در این زمینه بوده و مهم است که با همکاری مؤثر صورت پذیرد. برای نمونه تدوین و تحریر دفاتر روزنامه و دفاتر کل، برای در نظر داشتن امور مالیاتی، دقت و جزئی نگری خاص خود را لازم دارد که هر فردی در شرکت نمی تواند آن را انجام دهد.

انجام خدمات حسابداری - رویال ثبت

لیست خدمات حسابداری

در این روند مواردی از این دست را می تواند گنجاند:

  • تنظیم فرمت فاکتورها
  • نحوه گردش وجوه نقد
  • بررسی رویدادها در دفاتر قانونی برای بررسی میزان مالیات
  • تنظیم صورت های خرید و فروش
  • بررسی نقشه راه مالیاتی
  • پیگیری و حل و فصل پرونده های مالیاتی
  • حسابرسی مربوط به بیمه
  • خدمات حسابداری مرتبط با امور ثبت شرکت ها
  • استعلام کد اقتصادی
  • دریافت کد اقتصادی
  • ثبت اسناد مالی با توجه به تراز آزمایشی
  • خدمات حسابداری مربوط به امور ورشکستگی
  • بررسی و تنظیم لیست صورت معاملات فصلی برای شرکت
  • بررسی و تنظیم اظهارنامه های مالیات بر ارزش افزوده
  • و غیره.

دفتر انجام خدمات حسابداری

 خدمات حسابداری در دفاتر و سازمان های مختلفی انجام می شود. زمان همکاری با این مؤسسات و شرکت ها باید توجه داشته باشید که سابقه همکاری آنها با دیگر شرکت ها چگونه بوده است. دفتر انجام خدمات حسابداری باید در راستای انجام اموری مانند تنظیم اظهارنامه مالیاتی (چه برای ارزش افزوده و چه برای معاملات فصلی)، به تحریر درآوردن دفاتر قانونی (مانند دفاتر کل و یا روزنامه) و مسائلی از این دست، تجربه کافی را داشته باشند و همچنین رضایتمندی مشتری خود را نیز در اولویت قرار دهند.

به این موضوع توجه داشته باشید که دفتر انجام خدمات حسابداری باید درک کاملی از شرایط بازار کار شما داشته باشد. این سازمان یا مؤسسه باید بتوانند جایگاه شما را در نوسانات بازار مربوطه حفظ کرده و برای ارتقاء سطحی مالی شما، نقشه راه مشخصی را تدوین کند. تنها در این صورت است که می توانید مسیر هموار و مشخصی را پیش روی خود داشته باشید.  

لیست مؤسسات خدمات مالی و حسابداری

شما می توانید با یک جستجوی ساده در فضای گوگل، لیست بلند بالایی از مؤسسات مختلفی را که در زمینه انجام خدمات حسابداری مشغول به کار هستند، به دست آورید. اما مهم این است که زمان همکاری با آنها، این نوع مؤسسات میزان توانایی آنها در انجام امور به صورت مکانیزه و رضایتمندی دیگر مشتریان را به عنوان دو فاکتور مهم در نظر داشته باشید.

لیست برخی از مؤسسات خدمات مالی و حسابداری با در نظر گرفتن این دور فاکتور مهم به این شرح است:

  • شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره
  • شرکت حسابداری و حسابرسی اقتصاد قرن
  • مؤسسه حسابداری تدبیر حساب
  • مؤسسه حسابداری پیشداد
  • شرکت حسابداری حسابداران تراز محور

بهترین مؤسسه انجام خدمات حسابداری

انجام خدمات حسابداری با در اختیار داشتن کارآمدترین ابزار و متبحرترین افراد می تواند رتبه یک مؤسسه را بالا برده و آن در لیست مؤسسات خدمات مالی و حسابداری، به عنوان بهترین مؤسسه انجام خدمات حسابداری قرار دهد. رویال ثبت مفتخر است که در این زمینه یکی از بهترین شرکت ها برای انجام خدمات حسابداری است. کارشناسان ما با 17 سال سابقه کار در زمینه های ثبت نام و انجام امور مربوط به ارزش افزوده، استعلام و دریافت کد اقتصادی، کارت بازرگانی و دیگر امور مالی و مالیاتی، بستر مناسب را برای تسهیل و انجام خدمات حسابداری شما فراهم کرده اند. با استفاده از مشاوره رایگان رویال ثبت می توانید اطلاعات بیشتری را در این زمینه کسب کنید و انجام امور مالی و مالیاتی خود را در کوتاه ترین زمان ممکن، آغاز نمایید.

انجام خدمات حسابداری - رویال ثبت

استقرار کادر و نماینده جهت ارائه انجام خدمات حسابداری

استقرار کادر و نماینده حسابداری جهت ارائه انجام خدمات حسابداری در سطوح مختلف بر حسب نیاز مجموعه ها و موسسات به صورت تمام وقت و پاره وقت و یا پروژه ای یکی از خدمات شرکت های انجام خدمات حسابرسی است.

شرکت ها و کسب و کار های کوچک برای صرفه جویی در هزینه های خود، می توانند به جای استخدام و به کار گیری یک فرد حسابدار تمام وقت، از شرکت های خدمات حسابداری بخواهند یک نیروی پاره وقت را برای انجام فعالیت های حسابداری اعزام نمایند و علاوه بر انجام تمامی امور مالی در خصوص تهیه اظهارنامه و فعالیت های مالی و موارد دیگر هم شرکت را یاری کند.

شرکت ها و موسسات با حجم مراودات مالی بسیار زیاد و بزرگ هم می توانند علاوه بر داشتن یک واحد حسابداری مخصوص از موسسات و شرکت های انجام خدمات حسابداری بخواهند برای نظارت بر عملکرد واحد مالی به عنوان یک شخص بی طرف شرک را یاری نمایند، همچنین برای پیشگیری از بروز ضرر و زیان های مالی و رصد خطا های مالیاتی و مالی عمده میتوان از شرکت های ثالث کمک گرفت تا شرکت را در این خصوص یاری کنند.

نظارت بر واحد مالی جهت کنترل اسناد انجام خدمات حسابداری

نگهداری و ثبت اسناد چه به صورت داخلی و چه به لحاظ ارائه به سازمان های مالیاتی از اهمیتی بسیار ویژه ای برخوردار است. صدور فاکتور های فروش، نحوه هزینه کرد سرمایه شرکت، نگهداری فاکتور های خرید همه و همه در نگهداری و حفظ دارایی های موسسه یا شرکت جایگاه ویژه ای دارند. اشخاصی که در شرکت ها به این کار مشغول می شوند علاوه بر تخصص باید از امانت داری و تعهد و وجدان کاری هم برخوردار باشند و نظارت مستقیم و منظم بر آن ها هم حاکم باشد.

موسسات مالی و شرکت های انجام خدمات حسابداری به عنوان یک ناظر خوب می توانند کلیه خلا ها و نواقص مالی را در سازمان ها شناسایی کنند و منابع و نقطه شروع آن ها را تعیین نمایند و در رفع و حل آن ها موثر باشند.

ما تماس بگیرید.

با استفاده از مشاوره رایگان رویال ثبت می توانید اطلاعات بیشتری را در این زمینه کسب کنید و انجام امور مالی و مالیاتی خود را در کوتاه ترین زمان ممکن، آغاز نمایید.

سوالات متداول انجام خدمات حسابداری

این فرایند از پروسه گزارش های مالی و تنظیم صورت حساب ها شروع شده و تا نوشتن ترازنامه و دفاتر مختلف برای پلمپ ادامه دارد.

زمان همکاری با این مؤسسات و شرکت ها باید توجه داشته باشید که سابقه همکاری آنها با دیگر شرکت ها چگونه بوده است. دفتر انجام خدمات حسابداری باید در راستای انجام اموری مانند تنظیم اظهارنامه مالیاتی (چه برای ارزش افزوده و چه برای معاملات فصلی)، به تحریر درآوردن دفاتر قانونی (مانند دفاتر کل و یا روزنامه) و مسائلی از این دست، تجربه کافی را داشته باشند و همچنین رضایتمندی مشتری خود را نیز در اولویت قرار دهند..

بله، انجام خدمات حسابداری در رابطه تنگاتنگ با امور مالیاتی است. در واقع این دو مهم از یکدیگر جدا نیستند و انجام مورد اول برای تنظیم مورد دوم مورد نظر همگان خواهد بود. 

5/5

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید.

× پشتیبانی آنلاین