جستجو

ثبت برند لاتین

آخرین مقالات

ثبت برند، ثبت آرم ، ثبت لوگو، ثبت علامت همگی بصورت لاتین همگی تداعی کننده علامت تجاری محصول ، کالا ، و خدمات یک شخص میباشد که در آن حروف انگلیسی یا حروفی به غیر از فارسی گنجانده شده است . این حروف میتواند در عنوان برند تجاری گنجانده شده باشد و یا میتواند به نوعی در لوگو نشان داده شود . در هر دو حالت برند لاتین محسوب میشود .

ثبت برند لاتین

ثبت برند، ثبت آرم ، ثبت لوگو، ثبت علامت همگی بصورت لاتین همگی تداعی کننده علامت تجاری محصول ، کالا ، و خدمات یک شخص میباشد که در آن حروف انگلیسی یا حروفی به غیر از فارسی گنجانده شده است . این حروف میتواند در عنوان برند تجاری گنجانده شده باشد و یا میتواند به نوعی در لوگو نشان داده شود . در هر دو حالت برند لاتین محسوب میشود . سوالی که مطرح است این است که آیا اگر کلمه ای انگلیسی نظیر BEST اگر بصورت فارسی نوشته شود مثلا بست آیا فارسی محسوب میشود یا لاتین ؟ در جواب باید گفت معنی کلمه مهم است که در انگلیسی این کلمه معنی بهترین میدهد در نتیجه برند لاتین محسوب میشود . سوال دیگری که مطرح است کلمه ای مانند شبنم اگر بصورت SHABNAM نوشته شود آیا این برند لاتین محسوب میشود یا فارسی  ؟ در پاسخ باید گفت باز هم برند لاتین محسوب میشود . حتی اگر این برند فارسی نوشته شود اما در علامت تجاری آن حرفی انگلیسی یا زبان دیگری آورده شود در نتیجه این برند تجاری لاتین محسوب میگردد .

بیشتر بخوانیم : ثبت شرکت

نحوه ثبت برند لاتین 

برای ثبت برند لاتین باید ابتدا با مجموعه بزرگ رویال عقد قرارداد انجام دهید . سپس با مشورت کارشناسان مجموعه فرم مربوط به ثبت برند تکمیل میگردد . در ای فرم اطلاعاتی از قبیل نام و نام خانوادگی مالک برند ، شماره تلفن ثابت و همراه مالک برند ، طبقاتی که برای برند انتخاب میشود که همانطور که در مقالات قبل گفتیم این موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار است . چون در آینده از کپی شدن و هر گونه سو استفاده از برند جلوگیری میکند . سپس نام برند بصورت فارسی لاتین یا لاتین به همراه لوگو تعیین میشود . در صورتیکه لوگو طراحی نشده باشد میتوانید با مشاوره با کارشناسان مجموعه نسبت به طراحی بهینه آن اقدام نمایید .  

مدارک ثبت برند لاتین :

  1.  تکمیل فرم ثبت برند
  2.  برای اشخاص حقوقی کپی روزنامه رسمی و آگهی آخرین تغییرات و برای اشخاص حقیقی این مورد نیاز نمیباشد .
  3.  گواهی امضا مدیر عامل از دفترخانه اسناد رسمی 
  4.  کپی شناسنامه کارت ملی مدیر عامل و دارندگان حق امضا 
  5.  کپی جواز تاسیس، جواز کسب ، پروانه بهره برداری 
  6.  کپی کارت بازرگانی .لازم بذکر است برای  ثبت برند لاتین این مدرک الزام آور میباشد .
  7.  امضا وکالتنامه وکیل .
  8.  نمونه برند لاتین بصورت رنگی

بیشتر بخوانیم : ارزش افزوده

در صورتیکه کارت بازرگانی نداشته باشید آیا میتوانید برند لاتین ثبت نمایید ؟
پاسخ : بله . میتوانید از کارت بازرگانی فردی که مورد اعتماد شماست استفاده نمایید و برند لاتین خود را ثبت نمایید .  مثلا بصورت 90 در صد شما و 10 در صد فردی که کارت بازرگانی دارد . پس از ثبت برند در دفترخانه این برند را کاملا به خودتان انتقال دهید یعنی 10 در صد به نام فرد به شما منتقل شود .

فرآیند ثبت برند لاتین :

  1.  عقد قرارداد با مجموعه رویال ثبت 
  2.  ارسال اظهارنامه ثبت برند توسط کارشناسان مجموعه از روی اطلاعاتی که داخل فرم ثبت برند ارائه نموده اید . برای جلوگیری از هر گونه خطا و با توجه به زمانبر بودن پروسه ثبت برند حتما سعی شود اطلاعات دقیق ارائه شود .
  3.  کارشناسی توسط کارشناس اداره ثبت علائم تجاری و مالکیت صنعتی صورت میگیرد .
  4.  در صورت تایید علامت تجاری برند تجاری تایید میگردد .
  5.  سپس روزنامه اول چاپ میشود و 30 روز فاصله داده میشود .
  6.  سپس روزنامه دوم چا پ میشود و 30 روز فاصله داده میشود .
  7.  حق الثبت پرداخت و نهایتا تصدیق نامه 10 ساله برای برند صادر میگردد .

 

 

مشاوره ثبت شرکت

2 پاسخ

  1. با سلام اینجا یه سوال پیش اومده برامون اینکه ایا داشتن کارت بازرگانی الزامی است و تا چه حد به کارت بازرگانی دیگران در این روند می توانیم اعتماد نماییم؟ ایا موسسه ثبت رویال خود کارت بازرگانی می تواند برای ثبت ارائه نماید؟

  2. سلام وقتتون بخیر من طراح گرافیست هستم و تخصصم طراحی لوگوتایپ و آرم شرکت ها و مشاغل هست. آیا امکان همکاری جهت طراحی لوگو برای ثبت برند شرکت هایی که به شما مراجعه می کنند هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید.

× پشتیبانی آنلاین