جستجو

ثبت موسسه حقوقی

آخرین مقالات
ثبت موسسه حقوقی - رویال ثبت

موسسات حقوقی به موسساتی اطلاق میگردند که در آنها وکیلی دارای پروانه وکالت معتبر اقدام به تشکیل آن میدهد و با قبول دعاوی حقوقی در قالب موسسه حقوقی اقدام به حل و فصل آن دعاوی می نماید . موسسات حقوقی از آنجا که شخصیت حقوقی محسوب میشوند اعتبار ابلاتری دارند . ضمنا تخصصهای مختلف میتوانند در قالب یک موسسه فعالیت نمایندمثلا دعاوی ملکی ، ثبتی ، خانواده ، مالکیتهای معنوی ، مالکیتهای فکری ، چک و سفته …. هر یک تخصص خاص خود را میطلبد که اگر در یک مجموعه باشد بالطبع میتواند مفید واقع شود و همچنین از دیدگاه موکل قابل اعتماد تر بنظر میرسد .

ثبت موسسه حقوقی

برای ثبت یک موسسه حقوقی باید ابتدا شرایط زیر را فراهم نمود :
1- داشتن حد اقل یک پروانه وکالت برای حداقل یک نفر به شرط آنکه پروانه برای همان شهر آدرس موسسه  صادر شده باشد . در غیر اینصورت باید در همان شهر اقدام به ثبت موسسه حقوقی نمود 
2- داشتن حداقل دو نفر که یکی از آنها دارای پروانه وکالت باشد .
نکته : پیش از این قانون بدین شکل نبود و هر کس با هر مدرک تحصیلی میتوانست نسبت به ثبت موسسه حقوقی اقدام نماید . چه بسا که افراد غیر متخصص اقدام به کلاهبرداریهای گسترده ای از موکلین خود نمودند . قانونگذار با بررسی شواهد زیادی اقدام به تغییر قانون نمود و شرط ثبت یک موسسه حقوقی ارائه حداقل یک پروانه وکالت میباشد . و مورد دیگر اینکه پیش از این پروانه وکالت هر شهری میتوانست در شهرهای دیگر  اقدام به ثبت موسسه حقوقی نماید واز آنجاییکه مثلا شهری مانند تهران از تراکم جمعیت بیشتری برخوردار بود بسیاری از افراد با پروانه خود که از شهر دیگری بود اقدام به ثبت موسسه حقوقی در شهرهای پرجمعیت مینمودند در نتیجه در شهرهای خود با کمبود وکیل و موسسه حقوقی مواجه می شدند .
برای ثبت یک موسسه حقوقی ابتدا با مجموعه بزرگ رویال ثبت عقد قرارداد انجام میگیرد . سپس فرم مرتبط با ثبت موسسه حقوقی تکمیل میگردد و موضوع فعالیت شرکت توسط کارشناسان مجموعه تدوین میگردد . سپس کپی شناسنامه و کارت ملی حداقل دو نفر و کپی پروانه وکالت حداقل یک نفر ارائه میشود . در موسسات حقوقی نیاز به دریافت گواهی عدم سو پیشینه نمیباشد اما در اوراق ثبتی اقرار مینمایند که هیچیک از اعضا سو پیشینه نداشته و اگر بعدا اثبات شود که فرد اقرار به دروغ نموده است علاوه بر ابطال ثبت موسسه برای همه اعضا پیگرد قانونی دادر . سپس کلیه اوراق اعم از اساسنامه و اظهارنامه  و صورتجلسات ثبتی تدوین میگردد و سپس پس از امضا  اوراق اقدام به ارسال از طریق پست میگردد . پس از کاشرناسی و استعلام پروانه وکالت موسسه حقوقی ثبت میگردد و توسط وکیل شرکت رویال دریافت میگردد .
مدارک مورد نیاز برای ثبت موسسه حقوقی
1- کپی مدارک شناسایی اعضا
2- کپی برابر اصل مدرک پروانه وکالت حداقل یک نفر مدیر عامل
3- 2 نسخه اظهارنامه ثبت موسسه
4- 2 نسخه صورتجلسات هیات مدیره 
5- 2 نسخه شرکتنامه
6- 2 نسخه اساسنامه
7- مدیر عامل در جای دیگری نباید مدیر عامل باشد یا در مشاغل دولتی مشغول به کار باشد . ضمنا هیچیک از اعضا نباید سو پیشینه کیفری  داشته باشند و باید در اساسنامه به این موضوع اقرار نمایند .
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید.

× پشتیبانی آنلاین