جستجو
ثبت شرکت غیر تجاری چگونه است؟ رویال ثبت
مطالبی که در ادامه خواهید خواند...
فهرست مطالب
مراحل ثبت شرکت غیر تجاری رویال ثبت

منظور از شرکت های غیر تجاری چیست؟

ثبت شرکت غیر تجاری در ایران، قوانین و قواعد خاص خود را دارد. شرکت غیرتجاری به مؤسساتی اطلاق می ‌شود که هدف از تاسیس آن ها، کسب سود و انجام فعالیت‌ های تجاری نیست. این شرکت‌ ها اهدافی مانند اهداف فرهنگی، اجتماعی، خیریه، علمی، آموزشی و امثال آن دارند و در راستای همین اهداف فعالیت می کنند. در قوانین ایران، شرکت‌ های غیرتجاری به دو دسته تقسیم می‌ شوند.
دسته اول، مؤسسات غیرانتفاعی که هدف از تأسیس آن‌ ها دستیابی به اهدافی اجتماعی، فرهنگی، آموزشی یا خیریه ‌ای است. دسته دوم، مؤسسات انتفاعی که هدف آن ‌ها کسب سود برای اعضا است. به عنوان مثال، مؤسساتی که خدماتی خاص ارائه می‌ دهند مثل موسسه های نظافت و تعمیرات.
در این نوع مؤسسات، تمرکز اصلی روی جنبه‌ های غیرتجاری فعالیت ‌ها است. حتی اگر درآمدی از این جنبه ها حاصل شود، به طور مستقیم به اهداف مورد نظر مؤسسه مرتبط است. ثبت شرکت غیر تجاری باید طبق قوانین سازمان ثبت شرکت ها انجام شود. شما می توانید کار ثبت شرکت غیر تجاری را با رویال ثبت پیگیری کنید. برای این منظور از طریق راه های ارتباطی اعلام شده در همین سایت، با ما در تماس باشید.

برای اطلاعات بیشتر ویدیو های ما را در آپارات ببینید.

راهنمای سامانه جامع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری

در ماده 2 قانون ثبت شرکت ها آمده است که هر شرکتی برای این که بتواند به فعالیت خود ادامه دهد، حتما باید ثبت شده باشد. از همین رو، حتی اگر شما یک شرکت غیر تجاری داشته باشید، باید نسبت به ثبت آن اقدام نمایید. در راستای استفاده از فناوری های نوین و همچنین افزایش سرعت فرآیند ثبت شرکت، سامانه خاصی در نظر گرفته شده است. این سامانه با نام «سامانه جامع ثبت شرکت ها» شناخته می شود.
هر گونه درخواست مربوط به ثبت و تغییرات شرکت های تجاری و موسسات غیر تجاری از طریق سامانه http://irsherkat.ssaa.ir انجام می شود. خدماتی که در این سایت به شما ارائه می شود، جامع و کامل هستند. از همین رو، تنها با اشراف به قوانین و دستورالعمل های اجرایی، می توانید از این سایت استفاده نمایید.

مراحل استفاده از سامانه جامع ثبت شرکت غیر تجاری

برای استفاده از این سامانه، باید ابتدا در سایت ثبت نام کنید. برای این منظور، آدرس اعلام شده را جستجو کرده و وارد صفحه اول شوید. سپس به ترتیب زیر عمل کنید:

  • از قسمت «تاسیس شخصیت حقوقی»، گزینه پذیرش درخواست تاسیس شخصیت حقوقی را فعال کنید. گزینه ای به نام «نوع شخصیت حقوقی» برای شما نمایان می شود.
  • نوع شرکت خود را از قسمت «نوع شخصیت حقوقی» انتخاب کنید. از قسمت پایین صفحه دکمه ادامه را بزنید.
  • در صفحه جدید که باز می شود، باید اطلاعات کامل شرکت را وارد نمایید. این اطلاعات شامل محل شرکت، مدت فعالیت، تقویم مالی، نوع مالکیت شرکت، شماره تلفن و ایمیل و کد پستی می شود. از قسمت گام بعدی، وارد مرحله بعد شوید.
  • در این مرحله اطلاعات مربوط به نماینده قانونی شرکت متقاضی ثبت شرکت باید ثبت شود.
  • به مرحله تعیین نام رسیده ایم. در این قسمت، 5 نام برای شرکت انتخاب کنید.
  • در گام بعدی، گروه و زیر گروه فعالیت های شرکت را مشخص کنید. در کادری که برای توضیحات مربوطه قرار داده شده، توضیحات مربوط به زیر گروه ها را وارد کنید. سپس دکمه ثبت را بزنید.
  • در مرحله بعدی، نوع و میزان سرمایه شرکت اعم از سرمایه نقدی و غیر نقدی باید مشخص شود.
  • گام بعدی، مربوط به هیئت مدیره است. اطلاعات مربوط به هیئت مدیره شرکت باید به طور کامل ثبت شود.
  • در مراحل آخر شعبه شرکت و روزنامه کثیرالانتشار مشخص می شود. در نهایت با زدن دکمه ثبت، ثبت شرکت غیر تجاری در سامانه جامع ثبت شرکت غیر تجاری تکمیل می شود.
رویال ثبت
ثبت شرکت غیر تجاری

جهت ثبت شرکت غیر تجاری، در صورت واجد شرایط بودن، همچنین می‌توانید به صورت آنلاین و غیر حضوری اقدام کنید.

مراحل ثبت شرکت غیر تجاری

بسیاری از افرادی که قصد ثبت شرکت غیر تجاری دارند، در رابطه با مراحل آن ابهام دارند. این مراحل به شرح زیر پیگیری می شوند:

  • ابتدا باید فرم تقاضانامه را تکمیل کرده و به امضاء کلیه شرکاء برسانید.
  • مرحله دوم، تنظیم صورتجلسه موسسین و امضاء آن توسط شرکاء است. اگر در انجام این مرحله دچار ابهام شدید، می توانید از رویال ثبت کمک بگیرید.
  • تنظیم اساسنامه و امضای کلیه صفحات آن توسط شرکاء، در مرحله چهارم باید انجام شود. برای تنظیم اساسنامه رویال ثبت می تواند شما را راهنمایی کند.
  • به سامانه جامع ثبت شرکت غیر تجاری که آدرس آن در قسمت قبلی همین مقاله آورده شده است وارد شوید. مراحل توضیح داده شده در قسمت قبل را در این سایت تکمیل کنید.
  • پس از انجام این مراحل، کارشناس حقوقی به بررسی اطلاعات وارد شده می پردازد. اگر اطلاعات شما دارای نقص باشد، در همان سامانه، ابلاغ «رفع نقص» ارسال می گردد. باید نسبت به رفع نقص کرده و دوباره اطلاعات را ارسال کنید. پس از تایید باقی مراحل را می توانید ادامه دهید.
  • در صورت تایید اطلاعات، باید نسخ اصلی صورت جلسات و ضمائم آن را به آدرس ذکر شده در تاًییدیه پذیرش ارسال کنید. از طریق باجه های پست به صورت سفارشی باید این مدارک را ارسال نمایید.
  • اگر صورتجلسه ارسالی دارای نقص باشد، ابلاغ رفع نقص ارسال می شود. در صورتی که صورتجلسه شما رد شود، به شما اعلام می گردد تا نسبت به صدور صورتجلسه جدید اقدام نمایید.
  • پس از پذیرش صورت جلسه، دستور ثبت در دفتر ثبت شرکت ها را صادر می شود.
  • در مرحله آخر شما باید نسبت به درج در روزنامه کثیرالانتشار و روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران اقدام نمایید.
    شما می تواند کل روند ثبت شرکت غیر تجاری را به رویال ثبت بسپارید.
شرایط ثبت شرکت و موسسات غیر تجاری با رویال ثبت
مشاوره

جهت مشاوره با کارشناسان ما می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس:  ۰۲۱۷۹۶۲۴۰۲۱۲۲۸۹۰۱۲۰

شرایط ثبت شرکت و موسسات غیر تجاری

برای ثبت شرکت غیر تجاری، یکی از مهم ترین شرایط، داشتن اظهارنامه دقیق و جامع است. در این اظهارنامه اطلاعاتی از قبیل نام، تابعیت، آدرس، موضوع موسسه، آدرس شعب در صورت وجود، اسامی موسسین و دارایی ثبت می شود. ضمن ارائه اظهارنامه، مدارک دیگری نیز باید تسلیم شوند. این ضمائم عبارتند از:
صورت جلسه مجمع عمومی
اساسنامه
صورت جلسه انتخاب هیئت مدیره و قبولی آنان
برگ رسید دارائی، برگ رسید حق الثبت
برای موسسه های غیر انتفاعی، اجازه نامه شهربانی نیز باید ضمیمه مدارک شود. تغییرات بعدی در این مدارک، باید با اسناد مربوطه ثبت و طی آگهی انتشار یابد. موسسات غیر تجاری خارجی که در ایران قصد فعالیت دارند نیز باید ثبت شوند. شرایط آن ثبت شرکت غیر تجاری خارجی در ایران، با ثبت شرکت غیر تجاری ایرانی تفاوتی ندارد. تنها بعضی از ضمائم اگر به زبان خارجی باشد، باید ترجمه گواهی شده آن نیز ضمیمه مدارک اصلی شود.
در صورتی که اعضای شرکت تصمیم به انحلال آن داشته باشند، باید یک مدیر تصفیه برای اجرای مراحل تصفیه لازم است. در صورت انحلال موسسه به حکم دادگاه، خود دادگاه مدیر تصفیه تعیین می کند.

نحوه ثبت موسسات غیر تجاری

ثبت شرکت غیر تجاری باید مطابق با قوانین کشوری که قصد تاسیس در آن را دارید، انجام شود. برای ثبت مؤسسات غیرتجاری در ایران، ابتدا باید سامانه ثبت شرکت‌ ها مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز را تهیه و تکمیل کنید. این مدارک شامل تقاضانامه، اساسنامه پیشنهادی و صورتجلسه هیئت مؤسس است. در اساسنامه باید هدف‌ های مؤسسه، نام، نشانی، میزان سرمایه و مشخصات اعضای هیئت‌ مدیره ذکر شود. همچنین مشخص شود که مؤسسه انتفاعی یا غیرانتفاعی است.
پس از تکمیل مدارک، باید نام پیشنهادی مؤسسه را به اداره ثبت شرکت‌ ها ارائه دهید تا تأیید شود. این نام نباید مشابه نام ‌های ثبت ‌شده دیگر باشد و باید مطابق با قوانین نام‌ گذاری باشد. پس از تأیید نام، مدارک باید به اداره ثبت شرکت ‌ها ارسال و هزینه‌ های مربوط به ثبت پرداخت شود.
سپس، اداره ثبت مدارک را بررسی کرده و در صورت نداشتن نقص، آگهی تأسیس مؤسسه را در روزنامه رسمی کشور منتشر می‌ شود. پس از انتشار آگهی، مؤسسه رسماً ثبت‌ شده و شخصیت حقوقی پیدا می‌ کند. در نهایت، مؤسسه باید کد اقتصادی و دفاتر مالیاتی خود را نیز دریافت کرده و فعالیت‌ های خود را به صورت رسمی آغاز کند. برای انجام تمامی این مراحل می توانید از رویال ثبت کمک بگیرید. برون سپاری چنین مراحلی می توانید احتما نقص و ایراد را کاهش دهد. در نتیجه، پروسه ثبت شرکت غیر تجاری با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

رویال ثبت
ثبت شرکت غیر تجاری

جهت ثبت شرکت غیر تجاری، در صورت واجد شرایط بودن، همچنین می‌توانید به صورت آنلاین و غیر حضوری اقدام کنید.

قوانین ثبت شرکت غیر تجاری

ثبت شرکت غیر تجاری مانند هر ثبت شرکت دیگری قوانین خاص خودش را دارد. از جمله قوانین مهم در این زمینه، می توانید به موارد زیر اشاره کرد:
میزان سرمایه گذاری هر یک از اعضا باید به طور مشخص تعیین شود.
حداقل شرکا باید دو نفر باشند.
طبق قوانین مربوط به ثبت شرکت ها، نباید مقاصد نامشروع و خلاف انتظامات عمومی را داشته باشند.
شرکت های غیر انتفاعی باید هنگام ثبت شرکت، از نیروی انتظامی استعلام داشته باشند. پس از دریافت نتیجه استعلام و تأیید، می توان ثبت شرکت را انجام داد.
قبل از ثبت شرکت های غیر تجاری ابتدا باید مجوز فعالیت اخذ گردد. برای دریافت مجوزها، باید به موسسات مربوط به حوزه فعالیت خود مراجعه نمایید.

مدارک لازم برای ثبت شرکت غیر تجاری

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت های غیر تجاری، به شرح زیر باید تهیه شوند:

  • دو نسخه از تقاضا نامه ثبت شرکت های غیر تجاری
  • دو نسخه از اساسنامه شرکت غیر تجاری
  • دو نسخه تنظیم شده از صورت جلسه مؤسسین شرکت غیر تجاری
  • کپی مدارک شناسایی تمامی اعضای شرکت غیر تجاری
  • گرفتن مجوز تاسیس شرکت غیر تجاری

شما می توانید برای تسلیم مدارک، از رویال ثبت کمک بگیرید.

ثبت شرکت های غیر تجاری تهران با رویال ثبت

برای ثبت شرکت های غیر تجاری، می توانید به رویال ثبت اعتماد کنید. شرکت رویال ثبت از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را در ایران آغاز نمود. از جمله افتخارات این شرکت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ثبت شرکت
  • ثبت برند و علامت تجاری
  • خدمات مالی و مالیاتی
  • اخذ ایزو و گواهینامه های معتبر بین المللی
  • اخذ کد اقتصادی
  • اخذ گواهینامه ارزش افزوده

تمامی خدمات نام برده شده برای بیش از ۱۲۰۰۰ شرکت و بنگاه اقتصادی انجام شده است. این فعالیت ها تماما به وسیله پرسنل مجرب و کارآزموده رویال ثبت انجام خواهد شد. از جمله خدمات مشاوره ای که در رویال ثبت به شما ارائه می شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
مشاوره در انتخاب نوع شرکت: کمک به شما برای انتخاب نوع شرکت مناسب بر اساس نیازها و شرایط شما.
تهیه و تنظیم اسناد: کمک به شما در تهیه و تنظیم اسناد مورد نیاز برای ثبت شرکت، از جمله آخرین وضعیت مالی، اساسنامه، تعهدنامه تأمین سرمایه
تکمیل فرم‌ ها: کمک در تکمیل فرم ‌های مربوط به ثبت شرکت شامل اطلاعات مختلف مانند نام شرکت، آدرس، نوع شرکت، اطلاعات مدیران و سهامداران
پیگیری دقیق مراحل ثبت: انجام پیگیری‌ های لازم با دفتر ثبت شرکت‌ ها و سایر مراجع مربوطه تا فرآیند ثبت به درستی انجام شود.
مشاوره مالی: مشاوره در مورد مسائل مالی مرتبط با ثبت شرکت، از جمله سرمایه گذاری ابتدایی و مالیات.
مشاوره حقوقی: مشاوره در زمینه مسائل حقوقی مرتبط با ثبت شرکت، از جمله حقوق و تعهدات مدیران و سهامداران، قراردادها و موارد حقوقی دیگر.
ارائه مشاوره عملیاتی: مشاوره در زمینه موارد عملیاتی مرتبط با شروع فعالیت شرکت، مانند مدیریت مالی، بازاریابی، و مدیریت منابع انسانی.
پشتیبانی پس از ثبت: ارائه پشتیبانی برای مواردی مانند اخذ گواهی ‌ها و مجوزهای لازم برای شروع فعالیت، و راهنمایی در مسائل مربوط به حسابداری و مالی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید.

× پشتیبانی آنلاین