جستجو

ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

آخرین مقالات

برای ثبت شرکت تجهیزات پزشکی ابتدا به تعریفی در این مورد میپردازیم : شرکت تجهیزات پزشکی به شرکتی اطلاق میگردد که یا در امر واردات و صادرات و خرید و فروش تجهیزات پزشکی فعالیت مینماید و یا در زمینه تولید محصولات وابسته اشتغال دارد . ثبت شرکت تجهیزات پزشکی تولیدی برای ثبت شرکت تجهیزات پزشکی تولیدی ابتدا باید نوع شرکت مشخص گردد . این نوع شرکت میتواند به دو صورت مسئولیت محدود یا شرکت سهامی خاص ثبت شود .

ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

برای ثبت شرکت تجهیزات پزشکی ابتدا به تعریفی در این مورد میپردازیم : شرکت تجهیزات پزشکی به شرکتی اطلاق میگردد که یا در امر واردات و صادرات و خرید و فروش تجهیزات پزشکی فعالیت مینماید و یا در زمینه تولید محصولات وابسته اشتغال دارد .
ثبت شرکت تجهیزات پزشکی تولیدی 
برای ثبت شرکت تجهیزات پزشکی تولیدی ابتدا باید نوع شرکت مشخص گردد . این نوع  شرکت میتواند به دو صورت مسئولیت محدود یا شرکت سهامی خاص ثبت شود .
اگر بخواهید از تسهیلات استفاده نمایید و یا در مناقصه و مزایده شرکت کنید بهتر است بصورت سهامی خاص ثبت کنید . معمولا شرکتهای تولیدی برای توسعه کار خود و یا شروع کار خود  چون نیاز مبرمی به تسهیلات از بانکها دارند بهتر است بصورت سهامی خاص ثبت شوند .
طریقه ثبت شرکت تجهیزات پزشکی تولیدی
پس از انتخاب نوع شرکت باید سبت به عقد قرارداد با مجموعه بزرگ رویال ثبت اقدام نمایید . پس از عقد قرارداد فرم مربوط به ثبت شرکت تکمیل میگردد و د رآن نام شرکت که باید حداقل یه سیلاب اسم خاص داتشه باشد تعیین شود ، موضوع فعالیت شرکت باید تدوین شود و در آن به تولید و خرید و فروش و واردات و صادرات تجهیزات پزشکی اشاره شود . سپس اسامی سه نفر شریک برای شرکت سهامی خاص و 2 نفر بازرس مشخص میشود . سمت هر یک از افراد و میزان سهم آنها مشخص میشود و حق امضا برای اوراق تعهد آور نظیر چک و برات و قرارداد و اوراق غیر تعهد آور نظیر نامه های اداری عادی مشخص میشود . آدرسی برای محل قانونی شرکت مشخص میشود . نهایتا شرکت سهامی خاص با موضوع تولید تجهیزات پزشکی ثبت میگردد . پس از ثبت شرکت باید نسبت به دریافت جواز تاسیس از سازمان صنعت معدن تجارت اقدام نمایید . لازم بذکر است تایید جواز تاسیس نهایتا توسط سازمان تجهیزات پزشکی صورت میگیرد . سپس باید پس از دریافت جواز تولید اقدام به اخذ نامه زمین در یکی از شهرکهای صنعتی مجاز اقدام نمایید . سپس طوله مورد نیاز در آن زمین ساخته میشود . پس از آن ماشین آلات تولیدی در آن سوله مستقر میگردد . سپس در تولید آزمایشی اقدام به دریافت پروانه بهره برداری میگردد . برای صدور نهایی پروانه بهره برداری میبایست پروانه سازمان غذا و دارو بخش تجهیزات پزشکی اخذ شود . برای صدور پروانه تجهیزات پزشکی معرفی فردی بعنوان مسئول فنی الزامیست .این فرد باید اولا مدرک تحصیلی مرتبط داشته باشد ثانیا باید دارای سوابق کاری مرتبط باشد ضمضا دوره مورد نظر سازما تجهیزات پزشکی را نیز باید گذراده باشد . این فرد باید در لیست بیمه شرکت مذکور وجود داشته باشد .در صورت ترک کار وی نیز باید فردی جایگزین شود که همان مشخصات را داشته باشد .
مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت تجیزات پزشکی 
1- کپی مدارک شناسایی افراد اعم از شرکا و بازرسین
2- اصل گواهی عدم سو پیشینه
3- دو نسخه اظهارنامه ثبت شرکت
4- دونسخه صورتجلسات مجمع عمومی
5- دونسخه اساسنامه شرکت
مراحل ثبت شرکت تجهیزات پزشکی 
1- ثبت شرکت
2- اخذ جواز تاسیس از سازمان صنعت معدن تجارت و سازما تجهیزات پزشکی
3- اخذ نامه زمین برای فعالیت در شهرک صنعتی
4- اخذ پروانه بهره برداری از سازمان تجهیزات پزشکی با معرفی مسئول فنی
5- اخذ پروانه بهره برداری از سازمان صنعت معدن و تجارت استان مربوطه

ثبت شرکت تجهیزات پزشکی بازرگانی

این نوع شرکت فقط در زمینه واردات صادارت فروش و توزیع محصولات تجهیزات پزشکی مشغول به فعالیت میباشد . ای نوع شرکت بهتر است از نوع مسئولیت محدود ثبت شود . چون تشریفات قانونی کمتری دارد و از لحاظی هم نیاز به دریافت اعتبار یا شرکت در مناقصه ندارد .
تنها فرقی که این نوع شرکت با شرکت تولید تجهیزات پزشکی دارد این  است که پس از ثبت شرکت برای واردات و صادارت حتما باید کارت بازرگانی دریافت گردد .و برای توزیع نیز باید جواز کسب اخذ شود . اما نیاز به مجوز سازمان تجهیزات پزشکی هم دارد. به همان شکل که گفته شد حتما باید فردی بعنوان مسئول فنی به سازمان تجهیزات پزشکی معرفی گردد .و فرمهای متبط به تایید سازمان برسد .
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید.

× پشتیبانی آنلاین