جستجو
اداره ثبت علائم تجاری در رویال ثبت
مطالبی که در ادامه خواهید خواند...
فهرست مطالب
اداره ثبت علائم تجاری رویال ثبت

اداره ثبت علائم تجاری

آدرس اداره ثبت علائم تجاری کجاست؟

اداره ثبت علائم تجاری زیر مجموعه قوه قضاییه است. در این اداره خدماتی نظیر ثبت طرح های صنعتی، ثبت اختراعات، ثبت برند و علائم تجاری انجام می شود. این سازمان 5 روز در هفته از شنبه تا چهارشنبه فعال است. ساعت کاری این اداره مانند باقی ادارات دولتی از 8 صبح تا 4 بعد از ظهر است. برای مراجعه به اداره ثبت نشان تجاری می توانید به آدرس زیر مراجعه نمایید:
تهران – ضلع شمالی پارک شهر، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، پلاک 3
کد پستی اداره ثبت علائم تجاری در تهران : ۱۱۱۴۶۷۸۵۱۳
آدرس وب سایت این اداره iripo.ssaa.ir (همان آدرس سامانه مالکیت معنوی)

چرا رویال ثبت بجای مراجعه مستقیم به اداره ثبت علایم تجاری

از آنجا که اینکار تخصصی است قطعا کاری که کارشناسان مجموعه رویال ثبت انجام میدهند بسیار متفاوت خواهد بود.
اولا همانطور که در سایر مقالات ثبت برند عنوان شد طبقات علامت تجاری ۴۵ طبقه می‌باشد که انتخاب طبقات مورد نظر بسیار مهم است. اگر به اشتباه طبقه کالا انتخاب شود میتواند تبعات جبران ناپذیری در آینده داشته باشد و بعدا برند تجاری مورد کپی و سو استفاده واقع شود. در صورتیکه کارشناسان ما شما را راهنمایی خواهند کرد و نسبت به هزینه های آتی که متوجه صاحب برند در آینده میشود هزینه ثبت برند اندک خواهد بود.
ثانیا توصیف علامت تجاری نیز بسیار با اهمیت است. معمولا توصیف علامت تجاری درصورتیکه دقیق نباشد بازهم میتواند در آینده برند تجاری را با خطر کپی مواجه نماید.

آشنایی با اداره ثبت علائم تجاری

اداره ثبت علائم تجاری، سازمانی برای ثبت رسمی لوگو یا نشان تجاری شماست. همانطور که گفتیم، این اداره، زیر مجموعه قوه قضاییه است. با ثبت نشان تجاری، کالای تولیدی یا خدمات مخصوص شما، با نام شما ثبت شده و هرگونه کپی برداری قابلیت پیگیری قانونی دارد. از جمله افرادی که می توانند برای ثبت نشان تجاری خود اقدام کنند می توان به تولیدکنندگان و تجار اشاره کرد. اداره ثبت نشان تجاری در زمینه ثبت مالکیت معنوی برای امور مختلف نیز فعال است. از جمله خدمات ارائه شده توسط اداره ثبت علائم تجاری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ثبت طرح های صنعتی
ثبت اختراعات
ثبت برند و علائم تجاری

انجام امور مربوط به موارد نام برده شده، بهتر است توسط خود شخص انجام شود. با این حال اگر بنا به دلایلی، امکان پیگیری این امور توسط شخص فراهم نبود، افراد متخصصی برای کمک به شما وجود دارند. با کمک گرفتن از افراد متخصص نیازی به حضور فیزیکی شما در هیچ کدام از مراحل انجام کار نیست. متقاضیان می توانند با انعقاد عقد وکالت، برای انجام این امور وکیل بگیرند.
طبق ماده 6 قانون ثبت علائم تجاری، اداره ثبت علائم، شعبه مخصوصی از دفتر دادگاه شهرستان تهران است. از همین رو، اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی می تواند علائم تجاری ارائه شده را قبول یا رد نماید. اگر برای ثبت علائم تجاری خود عجله دارید، باید بدانید که پروسه انجام کارهای مربوط به ثبت نشان تجاری زمان بر است. از همین رو، بهتر است برای جلوگیری از هر گونه مشکل، به موقع برای ثبت نشان تجاری خود اقدام نمایید. بهتر است در این زمینه با افراد متخصص مشورت کرده و قوانین مربوط به این کار را با دقت بررسی کنید. برای این منظور می توانید از رویال ثبت کمک بگیرید. از قسمت تماس با ما، اقدام نمایید.

رویال ثبت

اداره ثبت علائم تجاری

جهت مراجعه به اداره ثبت علائم تجاری، در صورت واجد شرایط بودن، همچنین می‌توانید به صورت آنلاین و غیر حضوری اقدام کنید.

سایت اداره ثبت علائم تجاری

از آنجایی که این روزها، خدمات الکترونیک طرفداران خاص خود را پیدا کرده، اداره ثبت نشان تجاری نیز به صورت آنلاین فعال است. به منظور پیگیری آنلاین خدمات مورد نیاز خود می توانید به آدرس iripo.ssaa.ir مراجعه کنید. این سایت، همان سایت مالکیت معنوی است. از این سایت می توانید برای ثبت اختراعات خود کمک بگیرید. البته سامانه ثبت برند ipm.ssaa.ir به عنوان زیر مجموعه این سایت، مخصوص ثبت علائم تجاری است. در مواردی ممکن است نیاز به ارسال مدارک فیزیکی باشد. در این شرایط، مدارک خواسته شده را به آدرسی که در ابتدای همین مقاله اعلام شد، ارسال نمایید.

نحوه استفاده از سامانه اداره ثبت علائم تجاری

بسیاری از مخاطبین این مقاله، این سوال را مطرح می کنند که چطور می توان از سایت برای ثبت علائم تجاری استفاده کرد؟ باید بدانید که این کار توسط برخی از دفاتر ثبت برای شما انجام خواهد شد. به دلیل پیچیدگی مراحل و عدم اطلاع از مدارکی که برای ثبت نیاز است، بهتر است این کار را به متخصصین بسپارید.
دلیل این امر آن است که اگر مراحل ثبت شما به درستی پیش نروند، ثبت علامت تجاری شما ممکن نیست. همچنین ممکن است به دلیل خطا، روند ثبت بسیار طولانی شود. این در حالی است که شما ممکن است برای ثبت عجله داشته باشید. به همین منظور، توصیه می شود که این فرآیند را حتما به متخصصین ثبت بسپارید. در این شرایط، خطایی رخ نداده و ثبت علامت تجاری شما با بیشترین سرعت ممکن انجام می شود.
برای کسب اطلاعات بیشتر، می توانید با کارشناسان رویال ثبت در تماس باشید. ما در رویال ثبت با کارشناسان متخصص در این زمینه، می توانیم شما را در تمامی مراحل یاری نماییم. برای این منظور از قسمت تماس با ما در سایت، با ما در تماس باشید.

اداره ثبت علائم تجاری رویال ثبت
مشاوره

جهت مشاوره با کارشناسان ما می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس:  ۰۲۱۷۹۶۲۴۰۲۱۲۲۸۹۰۱۲۰

تماس با اداره ثبت علائم تجاری

گاهی اوقات ممکن است شما نیاز به برقراری تماس تلفنی با اداره ثبت نشان تجاری داشته باشید. از همین رو، بهتر است با شماره تماس زیر، تماس حاصل نمایید:
شماره تماس مستقیم اداره ثبت برند، لوگو و علائم تجاری (سازمان مالکیت معنوی)
021-63920000
در نظر داشته باشید به علت ازدیاد مراجعین و تماس های متعدد، ممکن است مدت زمان زیادی را در صف انتظار منتظر بمانید. در صورتی که برای تماس با سازمان ثبت نشان تجاری با مشکل مواجه شدید، با رویال ثبت در تماس باشید. ما به شما کمک می کنیم تا تمامی مراحل ثبت نشان تجاری را بدون مشکل پشت سر بگذارید.

اداره ثبت علائم تجاری چه کاری انجام می دهد؟

برای تکمیل اطلاعات این مقاله، در این قسمت به توضیح وظایف اداره ثبت علائم تجاری پرداخته ایم. مهم ترین وظایف این اداره، ثبت اختراعات در ایران، طرح های صنعتی و علائم تجاری است. طبق ماده 53 قانون ثبت علائم تجاری:
«اداره مالکیت صنعتی با استفاده از شیوه‌ های نوین‌، دفاتر جداگانه ‌ای برای ثبت اختراعات‌، طرح های صنعتی و علائم تجارتی پیش ‌بینی می ‌کند. علائم جمعی در بخش ویژه‌ ای در دفتر ثبت علائم‌، ثبت می ‌شود.»
از جمله وظایف اداره ثبت نشان تجاری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بررسی شکایات

انجام اقداماتی در زمینه رسیدگی به شکایات و اعتراض ها در زمینه ثبت طرح های تجاری و مالکیت معنوی.
مطابق با ماده 59 قانون ثبت علائم تجاری:
«رسیدگی به اختلافات ناشی از اجرای این قانون و آئین‌ نامه اجرائی آن در صلاحیت شعب خاصی از دادگاه عمومی تهران می ‌باشد. حداکثر تا شش ماه بعد از تاریخ تصویب این قانون توسط رئیس قوه قضائیه تعیین می ‌گردد.‎‎‎ تصمیمات اداره مالکیت صنعتی توسط اشخاص ذی ‌نفع قابل اعتراض است. دادخواست مربوط باید ظرف دو ماه از تاریخ ابلاغ تصمیم به ذی ‌نفع و یا اطلاع او از آن‌، به دادگاه صالح تقدیم گردد. تجدید نظرخواهی از آرا و نحوه رسیدگی‌، تابع مقررات آئین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی است.»

بررسی زمان انقضای قرارداد علائم

بررسی علائمی که زمان قرارداد آن ها به سر رسیده است تا آن علامت باطل گردد، از جمله وظایف این سازمان است. برای کسب اطلاعات بیشتر با رویال ثبت در تماس باشید.

نظارت بر روند ثبت برند

نظارت بر کلیه اقدامات مربوط به روند ثبت برند و علامت تجاری
همچنین بررسی کلیه مدارک ارائه شده در جهت ثبت علائم تجاری
برای کسب اطلاعات بیشتر با رویال ثبت در تماس باشید.

ارائه پیشنهادات

ارائه پیشنهادات و یک سری دستور العمل ها برای بهبود ثبت علائم تجاری، از دیگر وظایف این سازمان است.

امضا و تایید گواهینامه ها

امضای گواهینامه همچنین پیش نویس طرح ثبت علائم تجاری و طرح های صنعتی
طبق ماده 52 قانون ثبت اختراعات و علائم تجاری:
«تصدی امور مربوط به مالکیت صنعتی و همچنین نمایندگی ایران در سازمان جهانی مالکیت معنوی به عهده سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است‌.»
از جمله دیگر خدمات این سازمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:
ثبت کلیه موضوعات مالکیت صنعتی‌، اعم از اختراع‌، علامت‌، علامت جمعی‌، طرح صنعتی

آدرس اداره ثبت علائم تجاری در تهران

در این مقاله بیان شد که شما می توانید ثبت علائم تجاری را به صورت آنلاین نیز پیگیری کنید. همچنین شما می توانید برای انجام این امور، از وکیل های متخصص کمک بگیرید. برای این منظور می توانید به کارشناسان رویال ثبت اعتماد کنید. ما تمامی این مراحل را به صورت آنلاین برای شما پیگیری خواهیم کرد. البته گاهی نیاز است که به صورت حضوری به شعبه اصلی اداره ثبت علائم تجاری مراجعه کنید. 

برای این منظور می توانید به آدرس زیر مراجعه نمایید:
تهران- میدان امام خمینی- خیابان خیام- ضلع شمالی پارک شهر- خیابان فیاض بخش- جنب اداره ثبت اسناد و املاک کشور، پلاک 3
برای کسب اطلاعات بیشتر، با ما تماس حاصل نمایید.

اداره ثبت علائم تجاری ایران

ثبت علامت تجاری در ایران، در مرکز مالکیت معنوی زیر نظر قوه قضاییه و در بخش ثبت علائم تجاری انجام می شود. در قسمت های مختلف این مقاله در رابطه با خدماتی که از سوی این اداره ارائه می شود، صحبت کرده ایم. شما از سراسر ایران عزیز، می توانید ثبت نشان تجاری خود را در این سازمان انجام دهید. برای این منظور می توانید به صورت آنلاین و از طریق سایتی که در همین مقاله اعلام شده، اقدام نمایید.
همچنین می توانید تمامی مراحل مربوط به ثبت را به کارشناسان رویال ثبت بسپارید. برای ارسال مدارک می توانید مدارک خواسته شده در سایت را به آدرس اعلام شده ارسال نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان رویال ثبت در تماس باشید. در صورت نیاز به مراجعه حضوری، به آدرس اعلام شده در ابتدای مقاله مراجعه نمایید. بهتر است برای صرفه جویی در وقت، از خدمات آنلاین بهره بگیرید.

×

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید.

× پشتیبانی آنلاین