جستجو

مراحل ثبت علائم تجاری

آخرین مقالات

1-ابتدا برند خود را انتخاب نمایید 2-طبقه مورد نظر خود را و محصولات خود را به دقت از لیست طبقات علامت که در سایت رویال ثبت قرارداده شده است انتخاب نمایید . میتوانید برای جلوگیری از ایجاد اشکال از یکی از کارشناسان مجرب رویال ثبت مشاوره بگیرید . انتخاب طبقه بسیار مهم است و میتواند در صورت کپی و سو استفاده توسط فردی از تبعات بعدی آن جلوگیری نماید . پس در اتخاب طبقه بسیار دقت نمایید .

مراحل ثبت علائم تجاری

1-ابتدا برند خود را انتخاب نمایید
2-طبقه مورد نظر خود را و محصولات خود را به دقت از لیست طبقات علامت که در سایت رویال ثبت قرارداده شده است انتخاب نمایید . میتوانید برای جلوگیری از ایجاد اشکال از یکی از کارشناسان مجرب رویال ثبت مشاوره بگیرید . انتخاب طبقه بسیار مهم است و میتواند در صورت کپی و سو استفاده توسط فردی از تبعات بعدی آن جلوگیری نماید . پس در اتخاب طبقه بسیار دقت نمایید .
3-مدارک مورد نیاز برای علامت تجاری فارسی : جواز تاسیس یا پروانه بهره برداری ، کپی شناسنامه کارت ملی دارده جواز ، و نموه برند و گواهی امضا از دفترخانه و در صورت شرکتی بودن ارائه روزنامه رسمی شرکت .
4-مدارک مورد نیاز برای علائم تجاری لاتین : جواز تاسیس یا پروانه بهره برداری ، کپی کارت بازرگانی ، کپی شناسنامه کارت ملی و نمونه برند ، گواهی امضا از دفترخانه ، در صورت شرکتی بودن ارائه روزنامه رسمی شرکت .
سپس در سامانه اقدام به ثبت نام مینمایید . در صورت تمایل به ثبت علائم تجاری میتوانید از مجموعه بزرگ رویال ثبت استفاده نمایید  .
5-پس تهیه اظهارنامه ثبت علامت به اداره ثبت علامت تجاری مدارک بصورت آنلاین ارسال میگردد .
6-سپس کارشناس طرح را بررسی مینماید و در صورت عدم مغایرت با قوانین و نداشتن تشابه اقدام به ثبت علامت میگردد .

7-سپس در روزنامه رسمی کل کشور چاپ میشود .و پس از آن 30 روز فاصله ایجاد میشود و در صورت نداشتن معارض اقدام به چاپ روزنامه دوم میگردد . پس از چاپ روزنامه دوم 30 روز مجدد ا فاصله می افتد و سپسدر سایت اداره ثبت علامت حق ثبت فعال میگردد . سپس صدور تصدیق نامه 10 ساله اتفاق می افتد و برای 10 سال این برد متعلق به شخص میگردد .
زمان ثبت برند چقدر است ؟
زمان ثبت برند از 10 الی 60 روز کارشناسی اولیه و 2 نوبت آگهی 30 روزه که جمعا 60 روز هم برای روزنامه رسمی . که جمعا 70 الی 120 روز میباشد .
اما خبر خوب اینکه از زمان شروع پروسه ثبت برند هیچکس نمیتواند اقدام به ثبت آن برند در طبقه مذکرو نماید . به این موضوع حق تقدم برند گویند .!
طبقات ثبت علامت چه تعداد است ؟
طبقات ثبت برند45 طبقه میباشد .
استعلام برند چگونه انجام میپذیرد ؟
اگر بخواهید خود اقدام به استعلام نمایید از سامانه ثبت علامت تجاری میتوانید برند خود را استعلام بگیرید . اما در صورتیکه بخواهید این استعلام دقیقتر و تخصصی تر باشد میتوانید با مراجعه به کارشناسان مجرب مجموعه بزرگ رویال ثبت اقدام به استعلام نمایید .
ثبت لوگو یا آرم چیست ؟
نام دیگر برند یا علامت تجاری لوگو یا آرم میباشد . میتوان نام برند را به همراه لوگو یا آرم یا شکل در یک اظهانامه ثبت نمود .
هزینه ثبت برند چقد ر است ؟
هزینه ثبت بنرد بستگی به تعداد طبقات علامت انتخابی ، تعداد محصول ، شخصی یا شرکتی بودن علامت ، فارسی و یا لاتین بودن علامت  و توامان فارسی و لاتین را شامل شدن ، ومحصولات انتخابی ، رنگی یا سیاه سفید بودن علامت دارد .
آیا اگر ثبت برند در ایران انجام شود میتوان از ایران اقدام به ثبت آن در کشورهای دیگر نمود ؟
بله میتوان پس از ثبت برند در ایران و در صورت موفقیت آمیز بودن ثبت برند اقدام به ثبت این برند در کشورهای عضو کنوانسیون مادردید نمود . که هزینه آن بر حسب فرانک سوییس دریافت میگردد .
میتوان گفت برای ثبت این برند در خارج از کشور حتما نیاز به حضور در آن کشورها نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید.

× پشتیبانی آنلاین