جستجو

ثبت شرکت دانش بنیان

ثبت شرکت دانش بنیان - رویال ثبت
مطالبی که در ادامه خواهید خواند...
فهرست مطالب

نحوه ثبت شرکت دانش بنیان

ثبت شرکت دانش بنیان ما را با مزیت های زیادی روبرو خواهد کرد. ما می توانیم با استفاده از چهارچوب های شرکت دانش بنیان در زمینه ارتقا دانش و فناوری فعالیت داشته و برای تبدیل ایده ها به ثروت ملی تلاش کنیم. تنها شرط لازم در این زمینه این است که بدانیم مسیر ثبت این نوع شرکت چگونه است و قوانین مربوط به آن را بشناسیم. در متن حاضر سعی داریم مبحث ثبت شرکت دانش بنیان را به زبان ساده توضیح دهیم.

برای اطلاعات بیشتر ویدیو های ما را در آپارات ببینید.

ثبت شرکت دانش بنیان خصوصی

ثبت شرکت دانش بنیان می توانید به صورت خصوصی نیز انجام شود. اما در نهایت، مسئله خصوصی و یا تعاونی بودن این نوع شرکت ها منافاتی با اصل و اساس آنها ندارد. شرکت دانش بنیان باید برای ارتقا سطح دانش و توسعه سطح اقتصادی کشور با استفاده از نوآوری ها فعالیت کند. ثبت شرکت دانش بنیان خصوصی و یا تعاونی بر اساس آیین نامه مصوب ابن بنیاد باید اهداف زیر را دنبال کند:
  • ترغیب اعضای هیئت علمی دانشگاه ها برای انجام فعالیت ها پژوهشی
  • رفع نیازهای جامعه با طراحی تولید کالا و خدمات مربوط به این نوع شرکت ها
  • تجاری سازی یافته هایی که در طی پژوهش ها به دست آمده اند
در نظر داشته باشید که کالاهای و خدمات ارائه شده توسط این شرکت ها باید با استناد به آیین نامه مرکز شرکت های دانش بنیاد، شامل کالاها و یا خدمات فناوری در سطوح بالا یا متوسط رو به بالا باشد. البته تأیید این محصولات از طرف کانون، نشان ثبت شرکت دانش بنیان شما نیست و باید مطابقت های مورد نظر در تمامی سطوح به دست آمده باشد.
موقعیت مکانی شرکت رویال ثبت

رویال ثبت

ثبت شرکت دانش بنیان

 می توانید در هر زمان و در هر مکانی که هستید، با استفاده از مشاوره ها ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته، با کارشناسان صحبت کرده و موانع سر راه تجارت خود را کنار بزنید.

مراحل ثبت شرکت دانش بنیان

ثبت شرکت دانش بنیان با طی مسیر مشخص و پیچیده ای امکان پذیر است. در اصل ثبت شرکت با این ویژگی را نمی توان به تنهایی انجام داد و لازم است که افراد متبحر و آشنا با مسیر را برای به ثمر رساندن آن، در اختیار داشته باشید. برای ثبت شرکت دانش بنیان، در ابتدای امر با شرکت خود را در یکی از انواع شرکت ها ( شرکت های مسئولیت محدود یا سهامی) ثبت کنید. پس از اتمام راحل این کار، می توانید طرح خود را برای تبدیل فعالیت شرکت به یک شرکت دانش بنیان به مرکز شرکت های دانش بنیان ارائه دهید. این کار در وهله اول به صورت غیر حضوری است تا بتوانید تأیید اولیه را از کارشناسان دریافت نمایید. پس از ارزیابی مقدماتی، اطلاعات خواسته شده را به کارگزاری مربوطه ارسال کرده و بازرسی امور به صورت حضوری انجام می شود. در این مرحله با ممیزی های فنی روبرو می شوید که از طریق کارگروه معاونت علمی و فناوری برای شما لحاظ شده اند. در نهایت امر با انطباق مستندات فنی و مالی خود با آیین نامه های مربوطه (آیین نامه های معاونت علمی) ثبت شرکت دانش بنیان را به پایان می رسانید.

مشاوره

جهت مشاوره با کارشناسان ما می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن همراه:  ۰۹۱۲۰۲۰۸۸۰۳ – ۰۹۱۲۰۲۱۷۸۸۵ – ۰۹۱۲۰۲۰۸۸۰۴

شماره تماس:  ۰۲۱۷۹۶۲۴- ۰۲۱۲۲۸۹۰۱۲۰

راهنمای ثبت شرکت دانش بنیان

در زمان اقدام برای ثبت شرکت دانش بنیان خوب است که بدانید این نوع شرکت ها کدام دسته از کالاها را پوشش می دهند. در ضمن شناخت انواع شرکت دانش بینیان نیز برای شما ضروری است زیرا در زمان محاسبه امور مالیاتی باید بدانید در کدام سطح قرار گرفته اید. اجازه دهید به عنوان راهنمای ثبت شرکت دانش بنیان این دو مسئله مهم را کمی بررسی کنیم. شرکت های دانش بنیان در چهار نوع مختلف شناخته می شوند.
  • شرکت های نوپا نوع 1:
این نوع شرکت های دارای کارکرد عملیاتی نبوده و اظهارنامه مالیاتی برای ارائه ندارند. آنها محصولات مربوط به حوزه فناوری برتر در سطح یک را حد نمونه آزمایشگاهی ارائه می کنند.
  • شرکت های نوپا نوع 2:
این نوع شرکت دانش بنیان نیز مانند مورد قبلی است با این تفاوت که می تواند محصولات مربوط به خوزه فناوری برتر را در سطح دو در حد نمونه آزمایشگاهی ارائه دهد.
  • شرکت های تولیدی نوع 1:
شرکتی که 25 درصد از درآمدهای عملیانی سال مالی خود را از طریق خرید و فروش کالاها و محصولات سطح یک به دست آورده است.
  • شرکت های تولیدی نوع 2:
این نوع شرکت به صورت کامل درآمدهای مالیاتی خود را حساب کرده و می تواند کالاهای سطح یک و دو را در نمونه آزمایشگاهی ارائه کرده و آنها را بسازد. همچنین می تواند در حداقل ترین حالت ممکن مجری یک پروژه در زمینه مهندسی، پیمانکاری و ساخت باشد به شرطی که 10% از قیمت قرارداد پروژه، با معیارهای کالاها و محصولات دانش بنیان هماهنگ باشد.

نکاتی در مورد ثبت شرکت دانش بنیان

ثبت شرکت دانش بنیان مستلزم رعایت و آگاهی به نکاتی است که در بطن این کار تنیده و مهم هستند. برای فعالیت در این زمینه مهم است که بدانید کالا، طرح و یا خدمات ارائه شده توسط شما باید چه شروطی را داشته باشند. برخی از این شروط عبارات‌اند از:
  1. یگانه باشد (دیگران نتوانند آن را کپی کنند)
  2. با استفاده از تحقیقات علمی فراوان به دست آمده باشد
  3. باعث به وجود آمدن ویژگی ها و کارکردهای خاصی بشوند

مرکز ثبت شرکت دانش بنیان

ثبت شرکت دانش بنیان با تأییدات مرکز مربوطه انجام می شود. شما باید تمامی قواعد و قوانین خواسته شده این مرکز را به خوبی درک کرده و در حین کار از آنها استفاده کنید. عدم تطابق بین فعالیت شما و آیین نامه های این کانون منجر به رد پرونده و چالش های بزرگی در زمان ثبت شرکت دانش بنیان شما خواهد شد.

قیمت ثبت شرکت دانش بنیان

ثبت شرکت دانش بنیان دارای هزینه های مختلفی است. از همان ابتدای کار که برای ثبت شرکت خود اقدام می کنید باید تعرفه های مختلفی را در نظر داشته باشید که در مجموع هزینه ثبت شرکت دانش بنیان را تشکیل می دهند. بری هدر نرفتن این هزینه ها خوب است که مراحل ثبت شرکت خود را به کارشناسان متبحر بسپارید. ثبت شرکت دانش بنیان، همان طور که شرح مراحل آن مشخص است، کاری ساده و سهل نیست. این مسئله به شروط مختلفی وابسته است که باید با شناخت کامل آنها، پا به این عرصه بگذارید. در صورتی که اطلاعات شما نسبت به این موضوع محدود است، حتما از کارشناسان متبحر رویال ثبت مشورت بخواهید. برای این کار می توانید از سرویس مشاوره رایگان و یا مشاوره آنلاین استفاده کنید.

مشاوره

جهت مشاوره با کارشناسان ما می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن همراه:  ۰۹۱۲۰۲۰۸۸۰۳ – ۰۹۱۲۰۲۱۷۸۸۵ – ۰۹۱۲۰۲۰۸۸۰۴

شماره تماس:  ۰۲۱۷۹۶۲۴- ۰۲۱۲۲۸۹۰۱۲۰

سوالات متداول

ثبت شرکت دانش بنیان می توانید به صورت خصوصی نیز انجام شود. اما در نهایت، مسئله خصوصی و یا تعاونی بودن این نوع شرکت ها منافاتی با اصل و اساس آنها ندارد. شرکت دانش بنیان باید برای ارتقا سطح دانش و توسعه سطح اقتصادی کشور با استفاده از نوآوری ها فعالیت کند.

ثبت شرکت دانش بنیان، همان طور که شرح مراحل آن مشخص است، کاری ساده و سهل نیست. این مسئله به شروط مختلفی وابسته است که باید با شناخت کامل آنها، پا به این عرصه بگذارید. در صورتی که اطلاعات شما نسبت به این موضوع محدود است، حتما از کارشناسان متبحر رویال ثبت مشورت بخواهید. برای این کار می توانید از سرویس مشاوره رایگان و یا مشاوره آنلاین استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید.

× پشتیبانی آنلاین