جستجو

اضافه طبقات علامت تجاری

آخرین مقالات
اضافه طبقات علامت تجاری - رویال ثبت

فهرست مطالب

مراحل ثبت اضافه طبقات علامت تجاری

اضافه طبقات علامت تجاری را می توان بعد از درج علامت تجاری یا همان برند در نظر داشت. به این معنا که شما می توانید مواردی را به لیست خود اضافه کرده و یا آنها را افزایش دهید. انجام این کار پیچیدگی خاصی ندارد اما مستلزم تجربه کافی در این زمینه است. در متن حاضر این مهم را بررسی می کنیم که مراحل ثبت اضافه طبقات علامت تجاری چگونه انجام می شود تا شما را با این مهم آشنا کنیم.
از دیگر خدمات رویال ثبت می توان به تغییر آدرس،تغییر حق امضا،تغییر شعبه و… اشاره کرد.

اضافه طبقات علامت تجاری - رویال ثبت

نحوه اضافه کردن طبقه به علامت تجاری

اضافه طبقات علامت تجاری مستلزم آن است که شما این طبقه بندی محصولات و یا خدمات را به خوبی بشناسید و در ادامه بدانید که مواردی که می خواهید به آنها اضافه کنید، باعث رد پرونده شما نشوند. در اصل انجام این کار کمی دقت و تجربه نیاز دارد. نحوه اضافه کردن طبقه به علامت تجاری به طور دقیق مساوی با همان مراحلی است که در زمان ثبت برند خود از آن استفاده کرده اید. شما باید اظهارنامه لازم را تکمیل کرده و هزینه مشخص شده توسط سازمان مالکیت معنوی را پرداخت نمایید.

این مسئله در ارتباط مستقیم با نوع فعالیت شماست. برای مثال اگر برند شما مربوط به دسته بندی طبقه 41 بوده و مواردی همچون دوره های تفریح و سرگرمی، دوره های کارآموزی و تعلیمی، فعالیت های ورزشی و فرهنگی را شامل می شده است، زمان تغییر اضافه طبقات علامت تجاری نمی توانید وارد دسته بندی طبقات 29 شده و مواردی مانند عصار گوشت، سبزیجات و میوه جات و غیره را اضافه کنید. این کار حتما باعث رد پرونده شما می شود.

تغییر اضافه طبقات علامت تجاری

اضافه طبقات علامت تجاری را به راحتی می توان انجام داد. همان طور که اشاره کردیم در این کار تنها دقت و تجربه لازم را در نظر داشته باشید. در نهایت مراحل ثبت اضافه طبقات علامت تجاری، مانند همان زمانی که برای ثبت پرونده خود اقدام کردید پیش خواهد رفت. به این معنا که برای این کار باید مراحل زیر را سپری کنید.

  1. ورود به سامانه مالکیت معنوی
  2. ثبت نام و اخذ نام کاربری و رمز عبور
  3. تکمیل تمامی موارد خواسته شده در اظهارنامه
  4. پیوست مدارک لازم بسته به اینکه شرکت شما حقیقی است و یا حقوقی
  5. پرداخت تعرفه حق الثبت

پس از انجام این مراحل باید منتظر نظر کارشناس باشید تا با تأیید پرونده شما، درخواست مورد نظر در یکی از روزنامه های کثیر الانتشار این کار پایان پذیرید. همچنین توجه داشته باشید که اگر اضافه طبقات علامت تجاری در کار شما با تغییر لوگو و یا علامت تجاری شرکت همراه است، باید مراحل لازم برای تغییر آن را نیز به همراه مدارک مورد نیاز در ذهن داشته باشید.

اضافه طبقات علامت تجاری - رویال ثبت

ثبت اضافه طبقات علامت تجاری

اضافه طبقات علامت تجاری با رعایت موارد ذکر شده، قابل ثبت است. انجام درست این کار تضمین کننده فعالیت قانونی شماست و همچنین شما را قادر می سازد تا محصولات و خدمات خود را از دیگر رقبا، متمایز کنید. در نتیجه مهم است که زمان ثبت اضافه طبقات علامت تجاری نهایت دقت را داشته و در صورتی که تا به حال این کار را نکرده اید، از افراد متبحر کمک بخواهید.

این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که در روند این کار، مدارک ضروری را نادیده نگیرید. نقص در ارائه هر کدام از این مدارک، باعث می شود که شما یک قدم به عقب بازگردید. مدارک لازم برای به این شرح هستند:

  • یک نسخه کپی از گواهینامه درج علامت تجاری
  • کپی مدارک شناسایی تمام افرادی که در شرکت حق امضا دارند
  • یک نسخه کپی از علامت برند در سایز 6 در 6 سانتی متر
  • یک نسخه کپی از روزنامه رسمی شرکت با آخرین تغییرات انجام شده

در صورتی که شرکت شما مالکیت حقیقی دارد، یک نسخه کپی کارت ملی صاحب بنرند را نیز در اختیار داشته باشید.

موقعیت مکانی شرکت رویال ثبت

اخذ اضافه طبقات علامت تجاری

اخذ اضافه طبقات علامت تجاری مراحلی ساده و آسان را در پیش دارد. برای این کار تنها کافی است مطابق با آنچه در بخش قبلی ذکر شده پیش بروید. تنها این کته را در نظر داشته باشید که اگر برای اضافه طبقات علامت تجاری از سامانه مالکیت معنوی کمک نمی گیرید، باید به صورت حضوری به اداره مالکیت معنوی مراجعه کرده و سه نسخه از اظهارنامه مربوطه را به طور کامل تکمیل نمایید. 

این اظهارنامه به همراه مدارک لازم به این اداره تحویل داده می شود تا میزان تعرفه حق الثبت برای شما مشخص گردد. برای پرداخت این هزینه باید به بانک ملی مراجعه کنید و پس از واریز، فیش پرداختی را به حسابداری اداره تحویل دهید. پس از انجام این مراحل، پرونده شما به کارشناس مربوطه ارجاع داده می شود تا تأیید یا رد آن به شما اطلاع داده شود.

تمدید اضافه طبقات علامت تجاری

اضافه طبقات علامت تجاری و ثبت مجدد علامت تجاری شما، هیچ مانعی ندارد. شما می توانید زمان تمدید علامت تجاری خود برای ثبت اضافه طبقات علامت تجاری نیز اقدام کنید. این کار هزینه مربوط به خود را دارد که طبق مسیر اعلام شده، باید پرداخت شود.

اضافه طبقات علامت تجاری - رویال ثبت

انتقال اضافه طبقات علامت تجاری

بر اساس ماده 122 قانون و مقررات درج علامت تجاری (متن این قانون را می توانید در سامانه مالکیت معنوی بخوانید) انتقال حق مالکیت علامت تجاری با استفاده از تسلیم اظهارنامه یا اعطای اجازه بهره برداری از آن امکان پذیر است. این کار باید با درخواست کتبی هر ذی نفع، به اداره مالکیت معنوی اعلام و در پرونده مربوط به آن درج گردد. اعمال این نوع تغییر در کنار اضافه طبقات علامت تجاری، منوط به پرداخت هزینه مقرر در جدول هزینه ها است.

در مجموع، مطابق با آنچه ذکر آن رفت، می توانید مراحل ثبت اضافه طبقات علامت تجاری را طی کنید. در صورتی که در این زمینه تخصص لازم را ندارید، می توانید با اخذ مشاوره رایگان از مشاورین رویال ثبت، مسیر خود را هموار کرده و مواردی مانند تمدید اضافه طبقات علامت تجاری و یا انتقال اضافه طبقات علامت تجاری را به سهولت انجام دهید.

برای کاهش اضافه طبقات علامت تجاری چه باید کرد؟

قبل از پرداختن به کاهش اضافه طبقات علامت تجاری، دانستن اطلاعاتی در رابطه با علامت تجاری ضروری است، بنابر این ابتدا به این مورد پرداخته و سپس به موضوع کاهش اضافه طبقات علامت تجاری می پردازیم.

 طبق ماده ۱ قانون درج علامت تجاری و اختراعات، علامت تجاری در کشور را این گونه تعریف می کنند:

علامت تجاری هر گونه علامتی است شامل تصویر، حرف، نقش، رقم، مهر، عبارت، لفاف و … که برای تشخیص و امتیاز محصول تجارتی، صنعتی در نظر گرفته می شود. یک علامت تجارتی ممکن است برای تشخیص امتیاز محصول تعدادی از زارعین یا محصول یک شهر و یا ارباب صنعت و یا یک ناحیه از کشور در نظر گرفته شود.

به عبارت دیگر لوگو و برند؛ نشان یا نام تجاری است که هر شرکت یا شخص تولید کننده، ارائه دهنده فعالیت ها و همگی صاحبان کسب و کار ها برای معرفی خود به دیگران انتخاب کرده و در واقع این نشان و نام معرف شرکت یا شخص بوده و باعث ایجاد تمایز و تفاوت با دیگر رقبا خواهد بود و ویژگی ها و خصوصیات فعالیت ها یا محصول را برای مشتری تداعی می نماید.

معمولا برند در یک طبقه خاص برای کالا ها و محصولات خاصی ثبت می شود، اما بعد از مدتی بنا به شرایط، صاحب کسب و کار ممکن است نیاز به دارا بودن (و یا حتی حذف) سایر محصولات در برند خود باشد، پس بنابراین سایر محصولات و کالا ها را باید به لوگو یا برند خود اضافه و الحاق نماید (اضافه طبقات علامت تجاری). برای مثال شرکت قبلا در طبقه سه برای مواد شوینده به ثبت رسیده است و درحال حاضر مشغول به فعالیت هایی در زمینه شیرینی جات است بنابر این شیرینی جات که در طبقه سی است باید به برند شرکت اضافه شود که به آن اضافه طبقات علامت تجاری می گویند، حال برعکس این مورد نیز صادق است که به آن کاهش اضافه طبقات علامت تجاری می گویند، با این تفاوت که کاهش طبقه برند هزینه ‌ای ندارد.

کالاها، محصولات و فعالیت های مختلف در اداره ثبت علائم در طبقات مختلفی دسته بندی می شوند. نامی که پیش تر در یکی از این طبقات ثبت شده باشد، در همان طبقه دیگر قابلیت ثبت را ندارد.

در قانون تجارت، طبقه بندی نشان و نام تجاری در چهل و پنج طبقه صورت گرفته است، طبقات یک تا سی و چهار مربوط به کالا ها و محصولات و طبقات سی و پنج تا چهل و پنج طبقات مربوط به خدمات هستند.

برای اطلاع از جزئیات دسته بندی های مختلف می توانید به بخش های بعدی مراجعه نمایید یا با کارشناسان ما در موسسه رویال ثبت تماس حاصل نمایید. همچنین شما عزیزان برای راهنمایی در حوزه کاهش اضافه طبقات علامت تجاری می توانید با کارشناسان رویال ثبت در ارتباط باشید.

اضافه طبقات علامت تجاری - رویال ثبت

افزایش ( اضافه ) طبقات علامت تجاری به همراه لیست کلیه طبقات

برای اضافه طبقات علامت تجاری، نیاز به مدارک و مراحل خاصی است که در اینجا به آن اشاره می کنیم:

مدارک لازم جهت افزایش و اضافه طبقات علامت تجاری

* تصویر مدارک شناسایی (کارت ملی و شناسنامه) مالک ( برای شخص حقیقی)

​* تصویر مدارک شناسسایی (کارت ملی و شناسنامه) صاحبان حق امضا مطابق با آخرین تغییرات روزنامه رسمی کشور

* در صورتی که برند به صورت دستی ثبت شده و طبق سیستم قدیم باشد، فرم تعهدنامه حساب کاربری ارائه شده توسط شرکت در دفترخانه امضا و گواهی شود.

​​​​​​* کپی روزنامه رسمی تغییرات و تاسیس برای اشخاص حقوقی

* تصویر نشان و نام تجاری در سایز ۶ در ۶ سانتی متر

* کپی گواهینامه درج علامت تجاری

* مجوز فعالیت مرتبط با خدمات یا محصولات مورد نظر برای اضافه طبقات علامت تجاری (تغییر طبقه)

لیست کلیه طبقات برای اضافه طبقات علامت تجاری، بسیار زیاد و طولانی است. بنابر این نمی توان در این بخش آن ها را نام برد. برای اطلاع از این لیست با کارشناسان مجموعه رویال ثبت در تماس باشید.

برای مثال در اینجا فقط به 3 طبقه اول اشاره می کنیم:

طبقه 1: این طبقه جزو دسته سایر طبقات است و شامل مواد شیمیائی می شود که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد این صنعت ها می تواند کشاورزی و کود های مورد استفاده، علم عکاسی، باغبانی و جنگلبانی، مواد آبکاری، جوشکاری و چسب های صنعتی باشد.

طبقه 2: شامل انواع رنگ ها مانند رنگ روغنی که برای نقاشی ساختمان بکار می رود، لاک ها، رنگ جلا، مواد ضد زنگ و رنگی که روی چوب می زنند تا از فاسد شدن آن جلوگیری کنند، مواد رنگی، صمغ های خام طبیعی، چاپگرها، فلزاتی که به صورت چوب و یا ورقه هستند و برای نقاشی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.

طبقه 3: طبقه سوم شامل انواع مواد سفید کننده و شستشو مانند تمیز کننده ها، براق کننده ها، لکه گیرها، صابون ها، عطریات و روغن اسانس، لوازم و موارد آرایشی مثل لوسیون ها خمیر دندان و غیره می شود.

برای اطلاع از سایر طبقات با رویال ثبت در ارتباط باشید.

اضافه طبقات علامت تجاری - رویال ثبت

موانع سر راه اضافه طبقات علامت تجاری

موانع مختلفی بر سر راه اضافه طبقات علامت تجاری است موانعی چون:

با توجه به سیستمی شدن پرونده های جدید، علامت تجاری هایی که در گذشته ثبت شده اند معمولا با اخطار سیستمی مشکل پرونده مادر مواجه می شوند.

برای حل این مشکل و مانع که بر سر راه اضافه طبقات علامت تجاری به وجود آمده کافیست وکیل دادگستری یا شخص مالک با در دست داشتن مدارک هویتی مالک برند و مدارک علامت تجاری به اداره مالکیت معنوی مراجعه کرده و با تشکیل پرونده مادر این مشکل را حل و مرتفع نمایند.

از دیگر موانع سر راه اضافه طبقات علامت تجاری، اعتبار مدارک ارائه شده در ثبت نخستین برند است. اگر در ثبت نخستین جواز تاسیس ارائه داده ایم، در این بخش جواز تاسیس دیگر مورد قبول نیست و باید پروانه بهره برداری را ارائه داد و یا این که جواز تاسیس تمدید شده و دارای اعتبار ارائه دهیم.

در مورد کارت بازرگانی هم باید به اعتبار کارت توجه کرد.

اگر هدف اضافه نمودن کالایی را دارید، ابتدا باید بررسی کرد برند درخواستی شما در طبقات درخواستی، توسط برند دیگری ثبت نشده باشد.

برای مثال: برندی با عنوان نعنا در طبقه مواد غذایی ثبت شده و قصد اضافه نمودن این برند در طبقه صنف پوشاک را داریم، نخست باید دید که فرد دیگری در طبقه پوشاک این کلمه خاص را ثبت نکرده باشد ( یعنی عدم همپوشانی).

در این حالت اظهارنامه اضافه کالا قبول نخواهد شد. اما اضافه نمودن کالا هایی در همان صنف مجاز خواهد بود. برای مثال برندی با عنوان ایلیاد در حوزه شیر می تواند تمام حوزه و طبقه لبنیات را برای خود انتخاب کند.

آیا اضافه طبقات علامت تجاری در ایران با سایر کشور ها متفاوت است؟

به طور کلی می توان گفت که تقریبا تمامی کشور های دنیا، علائم تجاری حمایت و ثبت را می کنند، هر اداره منطقه ای یا ملی ثبت علائم تجاری، مجموعه ای از اطلاعات مربوط به علامت های تجاری ثبت شده را حفظ و نگهداری می کند، که شامل اطلاعات کامل درخواستی برای تمام علائم تمدید شده، ثبت شده، اعتراضات توسط اشخاص ثالث و جستجو ها می باشد. لیکن تأثیر ثبت اين علامت های تجاری محدود به کشور يا قلمرو مورد نظر می شود. بنابر این اضافه طبقات علامت تجاری نیز تحت همین قوانین مربوط به هر کشور صورت می پذیرد.

با ما تماس بگیرید

کارشناسان این مجموعه در 7 روز کاری به صورت 24 ساعته در کنار شما هستند تا با تجربیات و تخصص خود، شما را یاری نمایند.

سوالات متداول اضافه طبقات علامت تجاری

اضافه طبقات علامت تجاری مستلزم آن است که شما این طبقه بندی محصولات و یا خدمات را به خوبی بشناسید و در ادامه بدانید که مواردی که می خواهید به آنها اضافه کنید، باعث رد پرونده شما نشوند. در اصل انجام این کار کمی دقت و تجربه نیاز دارد.

  1. ورود به سامانه مالکیت معنوی
  2. ثبت نام و اخذ نام کاربری و رمز عبور
  3. تکمیل تمامی موارد خواسته شده در اظهارنامه
  4. پیوست مدارک لازم بسته به اینکه شرکت شما حقیقی است و یا حقوقی

پرداخت تعرفه حق الثبت

اخذ اضافه طبقات علامت تجاری مراحلی ساده و آسان را در پیش دارد. برای این کار تنها کافی است مطابق با آنچه در بخش قبلی ذکر شده پیش بروید. تنها این کته را در نظر داشته باشید که اگر برای اضافه طبقات علامت تجاری از سامانه مالکیت معنوی کمک نمی گیرید، باید به صورت حضوری به اداره مالکیت معنوی مراجعه کرده و سه نسخه از اظهارنامه مربوطه را به طور کامل تکمیل نمایید. 

5/5

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید.

× پشتیبانی آنلاین