جستجو

ثبت شرکت مواد غذایی

آخرین مقالات

برای ثبت شرکت غذایی ابتدا باید نوع شرکت تعیین شود که میخواهید مسئولیت محدود ثبت نمایید یا شرکت سهامی خاص . در صورتیکه میخواهید از تسهیلات استفاده کنید یا در مناقصه شرکت کنید شرکت سهامی خاص و در غیر اینصورت شرکت مسئولیت محدود ثبت نمایید .

ثبت شرکت مواد غذایی

برای ثبت شرکت غذایی ابتدا باید نوع شرکت تعیین شود که میخواهید مسئولیت محدود ثبت نمایید یا  شرکت سهامی خاص . در صورتیکه میخواهید از تسهیلات استفاده کنید یا در مناقصه شرکت کنید شرکت سهامی خاص و در غیر اینصورت شرکت مسئولیت محدود ثبت نمایید .
شرکتهای غذایی در موضوعات زیر قابل ثبت میباشند :
1- ثبت شرکت تهیه غذا نظیر کیترینگ
2- ثبت شرکت تولید مواد غذایی
3- ثبت  شرکت صادرات و واردات و یا توزیع مواد غذایی 
برای هر یک موارد فوق البته پس از ثبت شرکت میبایست مراحلی طی شود .
برای ثبت شرکت کیترینگ یا تهیه غذا میبایست پس از ثبت شرکت که بهتر است آن شرکت سهامی خاص ثبت شود اقدام به اخذ تایید صلاحیت پیمانکاری نمود . برخی کیترینگها که نمیخواهند با ادارات و ارگانها کار کنند میتوانند ابتدا اقدام به اخذ جواز کسب در زمینه آشپزخانه نمایند و سپس از سازمان غذا و دارو مجوز مرتبط را دریافت نمایند .
برای ثبت شرکت تولید مواد غذایی پس از ثبت شرکت که معمولا درصورت عدم استفاده از تسهیلات میتوان مسئولیت محدود ثبت نمود اقدام به اخذ جواز تاسیس یا جواز تولید نمود . پس از اینکه جواز در یافت شد میباییست در یکی از شهرکهای صنعتی اقدام به دریافت زمین نمایید . که این زمینها توسط سازمان شهرکهای صنعتی در اختیار صنعتگر قرار میگیرد . پس از ساخت زمین و استقرار ماشین آلات میبایست اقدام به اخذ پروانه بهره برداری از سازمان صنعت معدن تجارت گردد . که معمولا اینکار پس از انجام اولین تولید آزمایشی صورت میپذیرد . پس از اخذ پروانه بهره برداری اقدام به اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو میگردد . البته باید گفت که برخی موارد بهداشتی اعم از سرامیک یا کاشی کف و دیوار و الزامات بهداشتی باید رعایت شود که به دستورالعمل GMP معروف است .
برای ثبت شرکت وارات صادرات مواد غذایی لازم است پس از ثبت اقدام به اخذ کارت بازرگانی شود . این نوع  شرکتها در صرتیکه نخواهند ال سی باز کنند بهتر است بصورت مسئولیت محدود ثبت شوند .
مراحل ثبت شرکت غذایی :
ابتدا با مجموعه بزرگ رویال ثبت وارد قرارداد میشوید . سپس تعیین میکنید چه وع شرکت میخواهید ثبت کنید . بسته به نوع شرکت فرم مرتبط با ثبت شرکت را تکمیل مینمایید . ارائه اطلاعات زیر الزامیست : آدرس شرکت را مشخص میکنید ، ادرس شرکت محلی است که بصورت رسمی فعالیت شرکت در آن صورت میگیرد و اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر  و سازمانهایی نظیر اداره مالیات میتوانند از این طریق با شما در تماس باشند .
سپس سمت کلیه اعضا را مشخص مینمایید سمتهایی از قبیل مدیر عامل ، رییس هیات مدیره ، عضو هیات مدیره ، نایب رییس ، سهامدار (فردی که در هیات مدیره نیست و فقط سهم دارد ) و در صورت سهامی خاص بودن شرکت انتخاب دو بازرس غیر هم نام با اعضا هیات مدیره برای شرکت الزامیست. سپس در صد سهم ، یا سهم الشرکه اشخاص مشخص میگردد . لزوما به بازرسین میتواند سهمی تعلق نگیرد . حق امضا برای شخصی که اوراق الزام آور نظیر چک و قرارداد را امضا مینماید الزامیست . برای اوراق عادی مانند نامه های درون سازمانی هم میتوانید فردی را مشخص نمایید . نام برای شرکت حداقل 5 نام سه قسمیت اعلام نمایید . در صورت رد نام مجددا باید 5 نام دیگر اعلام نمایید . موضوع  فعالیت شرکت بطور کامل باید شرح داده شود و باید به وعی بصورت خیلی دقیق نوشته شود تا بعدا نیاز به الحاق به موضوع نباشد که هم مستلزم صرف زمان و هم صرف هزینه است .
مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت غذایی
1- 2 نسخه شرکتنامه 
2- 2 نسخه اساسنامه
3- 2 نسخه صورتجلسات مجمع
4- 2 نسخه اظهارنامه ثبت شرکت
5- کپی مدارک شناسایی اعضا
6- اصل گواهی عدم سو پیشینه . اگر میخواهید بعد از ثبت شرکت اقدام به اخذ کارت بازرگانی کنید حتما مدیر عامل 2 نسخه گواهی عدم سو پیشینه بگیرد .
 

5 پاسخ

  1. آیا خدمات بازرگانی هم میتوان در کنار این موضوع اضافه کرد که مربوط به واردات و صادرات باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید.

× پشتیبانی آنلاین